Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma verkkokaupalle : case PikkuPussukka

Rauhala, Henni-Maria (2015)

Avaa tiedosto
Rauhala_Henni-Maria.pdf (3.025Mt)
Lataukset: 


Rauhala, Henni-Maria
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060812736
Tiivistelmä
Aihe opinnäytetyölle muodostui kirjoittajan halusta löytää itse tekemilleen käsityötuotteille uusi myyntikanava ja tätä kautta syntyi ajatus oman verkkokaupan perustamisesta. Tälle verkkokaupalle haluttiin löytää sopivia markkinointikanavia ja pienen markkinointibudjetin vuoksi markkinointi sosiaalisessa mediassa nousi tärkeään asemaan. Tavoitteena on perehtyä erilaisiin sosiaalisen median kanaviin markkinoinnin näkökulmasta ja näistä valita omalle verkkokaupalle ne sopivimmat. Mukaan valikoitui visuaalisia some-kanavia, jotta tuotteiden uniikkius ja pirteys voidaan tuoda esille kuvien avulla ja yksi tavoitteista oli luoda visuaalisesti yhtenäinen ilme näille kanaville. Aikataulu, jolla päivityksiä näille kanaville lähdetään tuottamaan, oli myös yksi työn tärkeimpiä tavoitteita.

Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa kirjallisiin aineistoihin perehtymällä selvitettiin parhaimpia keinoja markkinoida verkkokauppaa sosiaalisessa mediassa. Kanaviksi tähän valittiin Facebook, Instagram, Pinterest sekä blogi. Teoreettisessa viitekehyksessä on perehdytty paremmin näihin sosiaalisen median kanaviin ja tähän teoriaan pohjaten tehty verkkokaupalle sosiaalisen median markkinointisuunnitelma toiminnallisessa osuudessa. Työn tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jossa on kahden viikon ajalta esimerkkipostaukset kuhunkin kanavaan. Kanavien visuaalisesta ilmeestä on luotu yhtenäinen verkkokaupan
ulkoasun kanssa.

Opinnäytetyöprosessin aikana haave omasta verkkokaupasta on muuttunut entistä tärkeämmäksi ja alkuperäisenä tavoitteena oli saada verkkokauppa pystyyn samalla kun opinnäytetyö syntyy. Aikatauluhaasteista johtuen verkkokauppaa ei kuitenkaan saatu perustettua, mutta sen aika on vielä tulossa. Tiedossa on nyt kuitenkin selkeästi millä somekanavilla markkinointia lähdetään tekemään sekä aikataulu, jolla markkinointia näissä eri kanavissa toteutetaan. Prosessin aikana on mietittyä myös paljon muuta verkkokauppaan liittyvää sekä opittua paljon uutta verkkokaupan markkinoinnista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste