Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lastensuojelulaitos Eemeli osk:n markkinointisuunnitelma

Rinne, Linda (2007)

Avaa tiedosto
Rinne_Linda.pdf (153.0Kt)
Lataukset: 


Rinne, Linda
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200810233697
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä perehdytään pk-yrityksen markkinointiin ja markkinointisuunnitelmaan business-to-business ympäristössä. Kohdeyritys on yksityinen lastensuojelulaitos Satakunnassa. Opinnäytetyössä kuvataan yrityksen toimintaan ja markkinointitarpeisiin vaikuttavat seikat ja trendit lastensuojelualalla. Yhteiskunnassa todetaan olevan tällä hetkellä kasvava kysyntä yksityisille lastensuojelupalveluille. Markkinoinnin tavoitteiksi todetaan saavutetun markkina-aseman pitäminen sekä mahdollisten uusien palvelumuotojen tehokas markkinoille tuonti. Kohdeyrityksessä markkinoidaan palveluja, jossa kyse ei ole konkreettisesta tuotteesta, vain prosessista johon asiakas itse myös osallistuu. Henkilökunnan todetaan olevan erittäin tärkeässä roolissa sekä laadukkaan palvelun että markkinoinnin toteuttamisessa, jolloin sisäisen viestinnän merkitys korostuu. Lastensuojelulaitoksessa asiakassegmenttejä on yksi, eli kuntien sosiaalitoimet. Kohdeyrityksessä noudatetaan siis täysin keskitettyä segmentointia. Palveluvalikoima muodostuu moduulituotteistosta. Julkisten organisaatioiden ostokäytäntö ja heille markkinoiminen eroavat selvästi yksityisten yritysten vastaavista toiminnoista. Opinnäytetyössä tarkastellaan yksityiskohtaisemmin kohdeyrityksen markkinointiviestintä business-to-business-markkinoinnin näkökulmasta sisältäen pohjustusviestinnän, kaupankäyntiviestinnän ja asiakassuhdeviestinnän. Vaikka kohdeyrityksessä näyttäisi olevan markkinointiin liittyen perusasiat kunnossa, päädytään opinnäytetyössä korostamaan muutamia suosituksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste