Optimizing FOXplay for Finland : Adding value to viewers and advertisers
Marschan, Edward (2015)
Marschan, Edward
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060412298
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060412298
Tiivistelmä
The purpose of this thesis is to gain knowledge in how advertisement and content should be placed on FOXplay in Finland in order to attract both viewers and advertisers. FOXplay, an online catch up service for the linear channel FOX, is financed completely by advertisement. Recently, competition in traditional TV and online media has grown. More devices for watching television content has led to an increase in free and subscription based viewing. Digital advertising spend continues growing while TV has remained stable. Earlier research about web usability shows the need of an appealing web page and an adequate user interface. Models of achieving online profitability are developing and the advertiser wants to be seen. The empirical part consists of an eyetracking study with 24 images combined with a short questionnaire. Self selection sampling was used to find 60 participants. Participants, mostly between 20 and 50 years, were shown modified still images from different parts of the web page and asked to provide background information about themselves, the usage of television content and what was seen in the Eye Tracker test. Three groups are used for presenting the results; all, new and familiar visitors. The quantitative data collected is analysed with gaze plots, heat maps and statistical data. Results indicate that the functionality of advertising areas and program content depends on the suitability as well as personal interest. Attractive images should be preferred whereas the defined needs decide the placement and what could be a suitable pricing model. Syftet med detta examensarbete är att få reda på hur reklam och programinnehåll borde placeras på FOXplay för att locka både tittare och annonsörer. FOXplay är en reklamfinansierad catch up tjänst för den linjära TV kanalen FOX. Konkurrensen i traditionell tv och online har ökat. En ökning i apparater som möjliggör TV tittande har gjort att tittartiden för både avgiftsfria och avgiftsbelagda tjänster blivit högre. Digitala reklammarknaden fortsätter att växa medan TV är stabil. Tidigare studier om användbarhet visar behovet av en lockande webbsida och ett lämpligt användargränssnitt. Olika lönsamhetsmodeller på nätet utvecklas eftersom annonsören vill bli sedd. Undersökningen består av en eyetracking studie med 24 bilder samt ett kort frågeformulär. Self selection sampling användes för att hitta 60 deltagare. Deltagarna, huvudsakligen mellan 20 och 50 år, visades modifierade stillbilder från webbsidan och de gav sedan bakgrundsinformation om dem själva, användningen av TV innehåll samt över det som de hade sett i Eye Tracker testet. Resultaten presenteras i tre grupper; alla, nya och bekanta besökare samt analyseras med gaze plots, heat maps och statistik. Resultaten visar att funktionaliteten för reklam och programområden beror på lämpligheten samt personliga intressen. Attraktiva bilder borde föredras medan definierade mål bestämmer placeringen samt vad som kunde vara en lämplig finansieringsmodell.