Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uranus 8.4:n käyttöönotto Medbit Oy:n Palvelupisteen kannalta

Ismonen, Maiju (2015)

 
Avaa tiedosto
Ismonen_Maiju.pdf (643.0Kt)
Lataukset: 


Ismonen, Maiju
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061113205
Tiivistelmä
Tammikuussa 2015 Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri otti käyttöön potilastietojärjestelmä Uranuksesta uuden version 8.4:n. Käyttöönotosta vastasi Medbit Oy. Medbit Oy:n asiakaspalveluyksikkönä toimii Palvelupiste. Palvelupiste vastaanottaa asiakkailta tulevat palvelupyynnöt ja häiriöilmoitukset. Palvelupiste ratkaisee kyseiset työpyynnöt tai siirtää ne tarvittaessa eteenpäin Medbit Oy:n asiantuntijatiimeille. Opinnäytetyön tarkoituksena oli arvioida käyttöönoton vaikutuksia Palvelupisteeseen.

Palvelupiste valmistautui Uranus 8.4:n käyttöönottoon käymällä uuteen versioon liittyvissä koulutuksissa ja yleisötilaisuuksissa. Kaikki Palvelupisteen työntekijät olivat kuitenkin sitä mieltä, ettei valmistautuminen ollut riittävää. Palvelupisteelle olisi pitänyt järjestää heille suunnattua koulutusta uudesta Uranus-versiosta. Koulutuksen ajankohta ja tapa olisi pitänyt suunnitella niin, että kaikki Palvelupisteen työntekijät olisivat päässeet osallistumaan siihen tasavertaisesti. Lisäksi uuden potilastietojärjestelmän ohjeita olisi pitänyt selkeyttää ja niiden löydettävyyttä parantaa.

Uranus 8.4:n käyttöönotto tapahtui viikolla 5. Seuraavalla viikolla Palvelupisteelle tulleiden yhteydenottojen määrä moninkertaistui. Työpyynnöt olivat myös tavallista monimutkaisempia, minkä vuoksi Palvelupiste ruuhkautui pahasti. Tätä oltaisi voitu helpottaa selkeämmillä ohjeilla, paremmalla yrityksen sisäisellä kommunikaatiolla ja tehokkaammalla koulutuksella. Myös työvuoroja olisi voitu suunnitella paremmin.

Palvelupiste selviytyi haasteista huolimatta käyttöönotosta hyvin. Tulevaisuutta ajatellen yrityksen sisäistä viestintää on kuitenkin parannettava. Tulevissa käyttöönotoissa Palvelupisteen työntekijöiden koulutus pitää myös suunnitella paremmin ja koulutuksen tulee olla tukihenkilöille suunnattua. Selvästi kasvanut työpyyntöjen määrä antaa myös aihetta pohtia Palvelupisteen henkilöstömäärän nostamista asiakaspalvelun laadun ja nopeuden ylläpitämiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste