Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Companies’ Expectations of PR Agencies : In the field of travel, tourism and leisure in the United Kingdom

Haikara, Katariina (2015)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Thesis_Haikara_Katariina.pdf (3.059Mt)
Lataukset: 


Haikara, Katariina
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061113160
Tiivistelmä
Tiedotus- ja suhdetoiminta (PR) on osa markkinointiviestintää, ja pyrkii vaikuttamaan yritysten kohderyhmän tietämykseen, mielipiteisiin ja käyttäytymiseen esimerkiksi mediasuhteiden kautta. Yritykset voivat työllistää ulkoisia tiedotus- ja suhdetoimintatoimistoja tai käyttää sisäisiä tiimejä. Hankkiessaan uusia asiakkaita, tiedotus- ja suhdetoimintatoimistot joutuvat kilpailemaan muita kyseisiä palveluja tarjoavia tahoja vastaan. Näin ollen on tärkeää, että tiedotus- ja suhdetoimintatoimistot ymmärtävät potentiaalisten asiakasyritysten odotukset tullakseen kilpailukykyisemmäksi pystymällä tuottamaan parempia palveluja ja täten lisäämään asiakasyritysten määrää.
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Englannin Oxfordshiressa sijaitseva Seriously PR -niminen tiedotus- ja suhdetoimintatoimisto. Opinnäytetyö tutki eräiden Iso-Britanniassa toimivien matkailu- ja vapaa-ajan yrityksien odotuksia tiedotus- ja suhdetoiminnasta yleisesti sekä toimistojen toiminnasta ja palveluista. Työn teoria pohjautui tiedotus- ja suhdetoimintaan ja markkinointiin liittyvään kirjallisuuteen.
Ennen tutkimuksen aloitusta selvitettiin tutkimusongelmat, tutkimuskysymykset, tutkimuksen kohteet ja tutkimusmenetelmät. Tutkimus tehtiin käyttämällä kyselymenetelmää. Kyselyn tulokset selvitettiin käyttämällä määrällistä ja laadullista menetelmää. Tulososion pohjalta tehtiin tiivistelmä tuloksista ja suositukset toimeksiantajalle siitä, miten tutkimuksesta saatua tietoa voidaan käytännössä hyödyntää.
Tulokset vastasivat pääasiallisesti teoriapohjaan liittyvää kirjallisuutta, kuitenkaan selkeää johtopäätöstä yritysten odotuksista PR-toimistojen palveluita kohtaan ei voitu vetää. Tutkimuksessa onnistuttiin kuitenkin selvittämään toimeksiantajalle hyödyllisiä yksityiskohtia, jotka voivat antaa myös aihetta laajemmalle tutkimukselle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste