Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kansainvälisen vapaaehtoistyömatkailun markkinoinnin haasteet ja mahdollisuudet

Rautio, Pia-Noora (2015)

Avaa tiedosto
Rautio_Pia-Noora.pdf (349.0Kt)
Lataukset: 


Rautio, Pia-Noora
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061413349
Tiivistelmä
Kansainvälinen vapaaehtoistyömatkailu on nykyajan matkailuilmiö, jonka suosion odotetaan kasvavan entisestään. Se poikkeaa perinteisistä matkailutuotteista siihen liittyvien odotusten, arvojen ja eettisyyden osalta. Vapaaehtoistyömatka toteutetaan usein kaupallisen ja voittoa tuottamattoman organisaation yhteistyöllä, tässä työssä käsittelen asiaa matkatoimiston näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena on listata toimeksiantajalle kansainvälisen vapaaehtoistyömatkan markkinoinnin haasteita sekä selvittää kiinnostusta yhdistää vapaaehtoistyö ja opintoihin liittyvä kansainvälinen työharjoittelu. Työn toimeksiantaja on opiskelijoiden ja nuorten matkatoimisto KILROY Finland.

Opinnäytetyössä käsitellään tarkemmin, mitä vapaaehtoistyömatka tarkoittaa, miksi vapaaehtoistöihin lähdetään ja miksei se välttämättä sovi matkustusmuotona kaikille. Markkinoinnin haasteita olen kartoittanut vapaaehtoistyömatkoista kertovaa kirjallisuutta, palvelun markkinoinnin teoriaa sekä asiantuntijahaastatteluja apuna käyttäen. Asiakassegmentin teoriaosuudella sekä Turun ammattikorkeakoulun opiskelijoille tehdyllä kvantitatiivisella tutkimuksella selvitettiin kiinnostusta työharjoittelun ja vapaaehtoistyön yhdistämiseen.

Työssä esiin tulleet markkinoinnin haasteet olivat tuotteeseen liittyvät yleiset mielikuvat ja voimakkaat tunteet, vapaaehtoistyön ja kaupallisuuden yhdistämisen kriittinen näkökulma, tuotteen marginaalinen kohderyhmä sekä väärin perustein vapaaehtoistyömatkalle lähtevät asiakkaat.

Vapaaehtoistyön ja kansainvälisen työharjoittelun yhdistäminen kiinnosti Turun ammattikorkeakoulun opiskelijoita. Tutkimukseen osallistuneista opiskelijoista vain noin puolet tiesi, mitkä kansainvälinen vapaaehtoistyömatkailu on. Tulosten valossa KILROYn kannattaa pyrkiä lisäämään tietoisuutta vapaaehtoistyömahdollisuuksista ulkomailla ja avaamaan vapaaehtoistyön kulurakennetta sekä miettiä mahdollisuutta vapaaehtoistyön suorittamiseen opiskelijaryhmässä. Näillä toimenpiteillä voisi olla mahdollista lisätä kiinnostusta vapaaehtoistyötä kohtaan ja ymmärrystä siitä, miksi siitä maksetaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste