Ryhmätekstiviestipalvelun hyödyntäminen erilaisissa organisaatioissa : Case: Preoni Oy
Keskinen, Maija (2015)
Keskinen, Maija
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061513406
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061513406
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Tavoittaja.fi-ryhmätekstiviestipalvelun käyttö-tarkoituksia sekä käyttötarkoitusten ja muuttujien välisiä yhteyksiä sekä pohtia, miten tuloksia voidaan hyödyntää toiminnan kehittämisessä. Tutkimuksella haluttiin lisätietoa palvelusta ja antaa kattava kuva palvelun nykyisestä tilasta. Lisäksi lisätiedolla haluttiin syventää toimeksiantaja Preoni Oy:n ymmärrystä kuluttajien palveluun liittyvistä toiveista.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä oli survey- eli kyselytutkimus. Kyselytutkimus lähetettiin 373 aktiiviselle asiakasorganisaatiolle, ja vastauksia saatiin 76 kappaletta. Näin ollen vastausprosentti oli 20 %.
Tulosten mukaan käyttötarkoituksilla ja muuttujilla on selviä yhteyksiä. Organisaatiokoolla ja -tyypillä oli selvimmät vaikutukset palvelun käyttötarkoituksiin. Tutkimuksen mukaan yleisin käyttötarkoitus oli sisäinen viestintä. Tulosten avulla voitiin esimerkiksi tehdä toimeksiantajalle suosituksia koskien markkinointiviestintää, muun muassa siitä, kuinka kohdentaa markkinointia eri organisaatiotyypeille.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä oli survey- eli kyselytutkimus. Kyselytutkimus lähetettiin 373 aktiiviselle asiakasorganisaatiolle, ja vastauksia saatiin 76 kappaletta. Näin ollen vastausprosentti oli 20 %.
Tulosten mukaan käyttötarkoituksilla ja muuttujilla on selviä yhteyksiä. Organisaatiokoolla ja -tyypillä oli selvimmät vaikutukset palvelun käyttötarkoituksiin. Tutkimuksen mukaan yleisin käyttötarkoitus oli sisäinen viestintä. Tulosten avulla voitiin esimerkiksi tehdä toimeksiantajalle suosituksia koskien markkinointiviestintää, muun muassa siitä, kuinka kohdentaa markkinointia eri organisaatiotyypeille.