Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakasymmärrys muotoiluyrityksessä - ideoita asiakasyhteistyön kehittämiseen : Case: Piirre Collective

Lommi, Annika (2015)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Asiakasymmarrys muotoiluyrityksessa_Case Piirre Collective.pdf (779.8Kt)
Lataukset: 


Lommi, Annika
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061613440
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Piirre Collectiven asiakkaiden käsityksiä asiakasyhteistyöstä. Tavoitteena oli syventää asiakasymmärrystä sekä kehittää haastattelun pohjalta ideoita asiakastiedon hankinnan ja yhteydenpidon parantamiseksi.
Tutkimusote oli kvalitatiivinen. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Haastateltavaksi valittiin kaksi asiakasyritystä, joiden molempien edustajat haastateltiin neljän tutkimusongelmalle keskeisimmän teeman pohjalta. Haastatteluista toinen toteutettiin tapaamisessa kasvotusten ja toinen puhelimitse. Molemmat haastattelut nauhoitettiin ja litteroitiin, minkä jälkeen ne hyväksytettiin haastateltavilla.
Aineisto analysoitiin ryhmittelemällä se teemojen mukaisesti. Tuloksien analysoinnissa tukeuduttiin palvelumuotoilun teoreettiseen tietoperustaan.
Tutkimuksen tuloksina asiakasymmärryksen kehittämisessä todettiin hyvinä keinoina vuorovaikutteiset yhteistyön muodot ja asiakkaan osallistaminen suunnitteluprosessiin. Haastattelujen tuloksina saatiin kahden asiakasyrityksen edustajan käsityksiä asiakasyhteistyöstä. Niiden pohjalta kehitettiin työkalut asiakastiedon hankintaan ja yhteydenpidon parantamiseen.
Tutkimuksen tuotoksina syntyneiden työkalujen käyttöönotto ja seuranta on jätetty seuraavan tutkimuksen kohteeksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste