WOM ja eWOM : pankit ja negatiivinen eWOM
Stigzelius, Teemu (2015)
Stigzelius, Teemu
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061613467
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061613467
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Word of Mouth ja electronic Word of Mouth –viestintää. Word of Mouthin tehokkuus perinteiseen markkinointiin on jo pitkään ollut yritysten ja tutkijoiden tiedossa. Internetin käytön yleistyminen avaa yrityksille uusia mahdollisuuksia edulliseen ja tehokkaaseen markkinointiin. Toisaalta se aiheuttaa yrityksille myös uusia uhkia mahdollisten negatiivisten viestien levitessä arvaamattomasti ja hallitsemattomasti verkossa.
Opinnäytetyö on tehty osana NEMO-hanketta, joka pyrkii selvittämään, miten negatiivisia ja ristiriitaisia tunteita voitaisiin paremmin hyödyntää asiakaskokemusten ja työilmapiirin parantamisessa, yhteiskuntavastuun viestimisessä sekä kasvun, innovaatioiden ja uusien liiketoimintamallien lähteenä. Tämä työ käsittelee yhtä hankkeen osa-aluetta, joka on tunnetaidot sosiaalisessa mediassa, eli miten negatiivista sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa keskustelua voitaisiin hyödyntää kehittämään asiakaskokemusta ja lähteenä tuote- ja palvelukehitykselle. Tarkemmin työn aiheena on osa-alueen sisällä pankkien saama negatiivinen palaute sosiaalisessa mediassa ja erityisesti mistä aiheista negatiivista palautetta annetaan.
Opinnäytetyö on tehty osana NEMO-hanketta, joka pyrkii selvittämään, miten negatiivisia ja ristiriitaisia tunteita voitaisiin paremmin hyödyntää asiakaskokemusten ja työilmapiirin parantamisessa, yhteiskuntavastuun viestimisessä sekä kasvun, innovaatioiden ja uusien liiketoimintamallien lähteenä. Tämä työ käsittelee yhtä hankkeen osa-aluetta, joka on tunnetaidot sosiaalisessa mediassa, eli miten negatiivista sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa keskustelua voitaisiin hyödyntää kehittämään asiakaskokemusta ja lähteenä tuote- ja palvelukehitykselle. Tarkemmin työn aiheena on osa-alueen sisällä pankkien saama negatiivinen palaute sosiaalisessa mediassa ja erityisesti mistä aiheista negatiivista palautetta annetaan.
