Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kestävyydestä viestiminen maaseutumatkailuyrityksen kotisivuilla

Ruostetsaari, Miia (2015)

 
Avaa tiedosto
Ruostetsaari_Miia.pdf (1.111Mt)
Lataukset: 


Ruostetsaari, Miia
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015080413899
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli KESMA II -hanke. Työn tavoite oli tutkia, miten maaseutumatkailuyrityksen kannattaa kirjallisesti viestiä kotisivuillaan kestävyydestä. Viitekehyksenä oli kestävä matkailu ekologisen, kulttuurisen ja sosiaalisen osa-alueen kannalta. Työssä oli mukana kolme keskisuomalaista maaseutumatkailun pilottiyritystä: Nukula, Purola Farm ja Taulun Kartano.

Tutkimustapa oli pääasiassa kvalitatiivinen. Tietoa kerättiin kyselyillä, joissa kysymykset olivat avoimia. Kyselyitä jaettiin markkinoilla oleville asiakkaille, hotellissa majoittujille ja matkailun toimijoille. Tiedonkeruu tapahtui syksyn ja talven 2014 aikana. Vastauksia saatiin yhteensä 55 kappaletta.

Tuloksista ilmeni, että etenkin kulttuurisen ja ekologisen kestävyyden osa-alueita kannattaa korostaa
markkinointiviestinnässä. Maaseutumatkailuyritysten tulisi korostaa ainutlaatuisuuttaan ja erityispiirteitä. Vastausten perusteella Nukulan markkinoinnissa pitäisi korostaa mahdollisuutta rentoutumiseen, kohteen rauhallisuutta ja mystisyyttä. Purola Farmin tulisi korostaa markkinoinnissa ekologisuutta ja perinteisyyttä. Taulun Kartanon kannattaa painottaa markkinoinnissaan luomua sekä kohteen kauneutta ja historiallisuutta.

Työ on ajankohtainen ja hyödyllinen maaseutumatkailuyrittäjille. Toimeksiantaja ja maaseutumatkailuyritykset voivat hyödyntää tutkimustuloksia markkinoidessaan kestävyyttä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste