Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työhyvinvointi ICT-alan Call- ja Contact Centereissä

Naukkarinen, Pia (2015)

 
Avaa tiedosto
Oppari_naukkarinen.pdf (666.7Kt)
Lataukset: 


Naukkarinen, Pia
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015062213661
Tiivistelmä
Opinnäytetyö keskittyi kartoittamaan hyvinvointia ICT-alan Call- ja Contact Centereissä. Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa tekevät tätä haasteellista, jatkuvasti muuttuvaa työtä, joka asettaa paineita henkiselle jaksamiselle samalla, kun työntekijät ovat tietoisia tulostavoitteista. Tutkimustulosten valossa hyvinvointi alalla ei ollut hyvää ja suuret sairauspoissaolot innoittivat kartoittamaan, miten alalla todellisuudessa voidaan.
Tavoite oli kerätä helposti lähestyttävää, nopealukuista ja ymmärrettävää materiaalia, joka muodostaa yhtenäisen tietopaketin käytettäväksi esimerkiksi työpaikalla, jossa työhyvinvointia kehitetään yhteistyössä. Positiivisten tulosten saamiseksi näkökulma oli hyvissä asioissa ja positiivisessa kehityksessä. Positiivinen psykologia toimi tällaisena lähtökohtana.
Tietoperusta hankittiin vuosien 2011 – 2014 välisenä aikana. Laadullinen tutkimus toteutettiin puoliavointen haastattelujen avulla kolmessa yrityksessä. Videotallenteet litteroitiin ja tiedot luokiteltiin sekä jaoteltiin toimeksiantajan laatiman jaottelun mukaan huomioiden henkilöstöryhmät, jotta organisaatiotason vaikutus vastauksiin saatiin esille.
Tulokset olivat yllättävät, joskin odotettavat. Haastatellut henkilöstön edustajat voivat hyvin ja olivat pääosin tyytyväisiä. Haastattelut nostivat esiin paljon toiveita, joita henkilöstö haluaisi yrityksissä toteutettavan sekä yhteenvedot siitä, mitä yrityksissä haastatteluihin mennessä oli jo tehty työhyvinvoinnin hyväksi.
Tuloksia on mahdollista hyödyntää missä tahansa organisaatiossa, jossa tarvitaan ideoita siihen, miten henkilöstön hyvinvointia voidaan lisätä pieninkin panostuksin. Materiaali auttaa myös hakemaan syvempää ja tarkempaa tietoa aiheesta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste