Videomainos Metro Helsinki-radiokanavalle
Järvenpää, Juha (2015)
Järvenpää, Juha
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015081013936
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015081013936
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on videomainoksen suunnittelu ja toteutus Metro Helsinki –radiokanavalle. Työn tilaaja on mediakonserni Nelonen Media. Videomainos on suunniteltu Radio Metro Helsingin markkinointikäyttöön, ja erityisesti jaettavaksi sosiaalisen median eri kanavissa.
Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa käydään läpi markkinointiviestintää ja markkinointia internetissä sekä sosiaalista mediaa käsitteenä. Lisäksi käydään läpi sosiaalisen median tunnetuimpia kanavia ja niiden pääperiaatteita, ja tutustutaan markkinointiin sosiaalisessa mediassa. Myös benchmarkingia aiheena sivutaan.
Opinnäytetyön toiminnallinen osa koostuu videomainoksen suunnittelusta ja toteutuksesta käsikirjoittamisesta jälkikäsittelyyn. Videomainoksen tavoitteena on saada Metro Helsingin sosiaaliseen mediaan markkinointimateriaalia, jota radiokanava voi jakaa omilla sosiaalisen median kanavillaan. Videomainoksen ideana on laajentaa Metro Helsingin tunnettuutta ja sitä kautta saavuttaa kanavalle lisää kuuntelijoita ja sosiaalisen median seuraajia.
Lopuksi videomainoksen tuotantoprosessi käydään läpi vaiheittain suunnittelusta jälkikäsittelyyn. Erityisesti kuvausvaihe käsitellään laajasti, koska se sisältää monia eri sisältökokonaisuuksia. Lopussa omia mietteitäni projektin onnistumisesta.
Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa käydään läpi markkinointiviestintää ja markkinointia internetissä sekä sosiaalista mediaa käsitteenä. Lisäksi käydään läpi sosiaalisen median tunnetuimpia kanavia ja niiden pääperiaatteita, ja tutustutaan markkinointiin sosiaalisessa mediassa. Myös benchmarkingia aiheena sivutaan.
Opinnäytetyön toiminnallinen osa koostuu videomainoksen suunnittelusta ja toteutuksesta käsikirjoittamisesta jälkikäsittelyyn. Videomainoksen tavoitteena on saada Metro Helsingin sosiaaliseen mediaan markkinointimateriaalia, jota radiokanava voi jakaa omilla sosiaalisen median kanavillaan. Videomainoksen ideana on laajentaa Metro Helsingin tunnettuutta ja sitä kautta saavuttaa kanavalle lisää kuuntelijoita ja sosiaalisen median seuraajia.
Lopuksi videomainoksen tuotantoprosessi käydään läpi vaiheittain suunnittelusta jälkikäsittelyyn. Erityisesti kuvausvaihe käsitellään laajasti, koska se sisältää monia eri sisältökokonaisuuksia. Lopussa omia mietteitäni projektin onnistumisesta.