Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus : case Mobile Lift Oy

Kurula, Jori (2015)

 
Avaa tiedosto
Kurula_Jori.pdf (642.0Kt)
Lataukset: 


Kurula, Jori
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061613444
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan Mobile Lift Oy:n asiakastyytyväisyyttä niiden asiakkaiden osalta, jotka olivat jo käyttäneet yrityksen palveluja. Mobile Lift Oy on Raisiossa toimiva henkilönostimien huoltoon, maahantuontiin ja jälleenmyyntiin erikoistunut yritys. Toimeksiantajayritys ei ole aikaisemmin teettänyt asiakastyytyväisyyskyselyä, joten tarve sille oli olemassa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää toimeksiantajayrityksen asiakastyytyväisyyden taso ja tämän lisäksi pyrittiin löytämään kehityskohteita yrityksen toiminnasta asiakastyytyväisyyden näkökulmasta.


Tutkimuksen teoriapohja muodostettiin asiakastyytyväisyyden- sekä palvelun teoriaa hyödyntäen. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena verkkopohjaisena kyselynä toukokuussa 2015. Kysely lähetettiin 60:lle asiakasyritykselle ja siihen vastasi 19 henkilöä. Vastausprosentiksi muodostui täten 31,7 prosenttia.


Tutkimuksen avulla pystyttiin osoittamaan, että toimeksiantajayrityksen asiakastyytyväisyys on korkealla tasolla. Myös asiakasuskollisuus oli merkittävän suuri. Vaikka asiakastyytyväisyys oli yleisesti ottaen kiitettävää, pystyttiin vastausten pohjalta löytämään myös kehityskohteita. Näistä tärkeimpänä esiin nostettiin asiakkaalle raportointi työn aikana, sillä se jakoi mielipiteet vastaajakunnassa. Muuten Mobile Lift Oy:n asiakastyytyväisyys on vankalla pohjalla ja sen parantamisen sijaan on tärkeämpää keskittyä ylläpitämään jo saavutettua laatua.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste