Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Palvelukartoitus Mikkelin ammattikorkeakoulun ilta- ja viikonloppuopiskelijoille : Case Ravintola DeXi

Stöckell, Henna (2015)

 
Avaa tiedosto
Stockell_Henna.pdf (1.038Mt)
Lataukset: 


Stöckell, Henna
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015090114248
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena on selvittää Mikkelin ammattikorkeakoulun Kasarmin kampuksella sijaitsevan opiskelijaravintola DeXin ilta- ja viikonloppuasiakkaiden palvelutarpeita ja -toiveita. Lisäksi halutaan selvittää myös kohderyhmän tämänhetkistä tyytyväisyyttä DeXin palveluun ja tuotevalikoimaan. Monimuoto-opiskelijoille suunnatulla kyselyllä halutaan saada selville, millaista palvelutarjontaa tämä kohderyhmä toivoo ja millaisia tarpeita heillä on palvelun ja tuotteiden osalta. Tutkimuksen kautta saatuja tietoja hyödynnetään DeXin palvelukonseptin suunnittelussa ja uudistamisessa. Tutkimusongelmana on, mitä ilta- ja viikonloppuasiakkaat toivovat Ravintola DeXin tarjonnalta ja ruokapalveluilta.

Teoreettinen viitekehys koostuu palvelun laadusta sekä asiakastyytyväisyydestä. Palvelun laadun osalta tarkastellaan palvelun yleistä määritelmää ja palvelun osa-alueita, asiakkaiden palvelutarpeita ja -odotuksia, palvelun laatua ja sen kehittämistä sekä palvelua ja sen laatua yrityksen kilpailutekijänä. Asiakastyytyväisyysosio koostuu asiakkaan ja asiakastyytyväisyyden määritelmistä, asiakastyytyväisyy-den mittaamisesta sekä asiakasuskollisuudesta ja siihen vaikuttavista tekijöistä.

Tutkimus toteutettiin suurimmaksi osaksi määrällisenä tutkimuksena, jota täydennettiin pienissä määrin myös laadullisella tutkimuksella. Tutkimusaineisto kerättiin maaliskuussa 2015 Webropol-kyselyllä, jonka linkki lähetettiin kohderyhmän noin 300 opiskelijalle sähköpostilla ryhmän vastaavan opettajan välityksellä. Vastauksia kyselyyn tuli yhteensä 64. Saadut vastaukset analysoitiin SPSS- ja Excel-ohjelmien avulla.

Tutkimuksen perusteella monimuoto-opiskelijat käyttävät erityisesti lounaspalveluita sekä iltaisin kahvilan tuotteita. Palvelutarpeet ja -toiveet kohdistuvatkin näihin ja niiden kehittämiseen kannattaa kyselyn perusteella panostaa. Kohderyhmä vaikuttaa olevan suhteellisen tyytyväinen DeXin tuotteisiin ja palveluun. Palvelun kokonaisarvosanaksi muodostui 4,14 ja tuotteiden 3,76. Kehittämisehdotukset koskivatkin suurimmaksi osaksi tuotteita ja niiden laatua, ja niiden osalta saatiin myös hyviä kehitysehdotuksia. Niiden avulla on hyvä lähteä kehittämään Ravintola DeXin palvelukonseptia ja tuotevalikoimaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste