Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tilitoimisto Raija S. Törmänen Ay:n asiakkaiden kokema palvelun laatu

Törmänen, Elina (2015)

Avaa tiedosto
Tormanen_Elina.pdf (666.5Kt)
Lataukset: 


Törmänen, Elina
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015091314576
Tiivistelmä
Tilitoimisto Raija S. Törmänen Ay on pieni, yrittäjäpariskunnan ylläpitämä taloushallinto-palveluita tarjoava yritys Haapajärvellä. Tämä opinnäytetyö perehtyy kyseisen yrityksen asiakkaiden kokemaan palvelun laatuun. Tavoitteena oli selvittää, mitä asiakkaat arvostavat ja mitä he odottavat tilitoimistopalveluilta ja miten nämä odotukset ovat toteutuneet käy-tännössä. Lisäksi selvitettiin asiakkaiden näkemyksiä sähköisistä taloushallintopalveluista.

Työn teoriaosuudessa tarkastellaan erityisesti palveluita, mitä ne ovat ja mitä erityispiirteitä niillä on. Omana päälukunaan käsitellään kuitenkin palveluiden laatua, joka on opinnäyte-työn kannalta oleellisin teorialuku, sillä pitkälti sen pohjalta syntyi työn empiirinen osuus. Teoriaosassa käsitellään myös työn kannalta mielekkäitä osia asiakassuhteista. Tarkastelussa ovat niiden elinkaaren ja kehityksen lisäksi asiakastyytyväisyys, joka linkittyy suoraan pal-veluiden laadun käsitteeseen.

Opinnäytetyön puitteissa toteutettiin laadullinen tutkimus teemahaastatteluna. Näytteeseen valittiin yhdessä työelämäohjaajan kanssa tilitoimiston asiakaskunnasta neljätoista haastatel-tavaa, jotka haastateltiin yksitellen. Tämän jälkeen haastattelut litteroitiin, pilkottiin tee-moittain ja käsiteltiin niin, että niistä saatiin muodostettua johtopäätökset.

Haastattelussa kävi ilmi, että tilitoimiston asiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä saamiinsa pal-veluihin. Asiakkaat odottivat tilitoimistopalveluilta ennen kaikkea ammattitaitoisuutta, asiakaslähtöisyyttä ja hyvää saatavuutta. He myös kokivat kaikkien näiden seikkojen toteu-tuvan käytännössä jopa yli odotusten. Varsinaisia kehitysehdotuksia asiakkailta tilitoimisol-le tuli vain muutama yksittäinen. Mitään suurempia puutteita tai kehityskohteita palveluissa asiakkaat eivät osanneet nimetä.

Opinnäytetyön tutkimustulokset ja johtopäätökset on salattu toimeksiantajan pyynnöstä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste