Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Käytännön näkökulmia aloittavan yrittäjän oman liiketoiminnan ja some-markkinonnin suunnitteluun : Case: Inspiroiva opas luovan alan yrittäjille

Selenius, Sari (2015)

 
Avaa tiedosto
Selenius_Sari.pdf (1.617Mt)
Lataukset: 


Selenius, Sari
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015092114770
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön idea sai alkunsa keskusteluista muutaman luovan alan yrittäjän kanssa ja huomaamistani käytännön haasteista, joita he kokivat yrittäessään päättää, missä ja kenelle yrittäisivät myydä tuotettaan. Todenmukaisemmin, he olisivat mieluummin olleet myymättä ja jättäneet markkinoinnin ulkopuolisen huoleksi.

Työn lopputuloksena syntyneen Pienyrittäjän puuhakirjan tavoitteena on erilaisella, hauskalla ja inspiroivalla tavalla johdatella yrittäjä hahmottamaan omat tavoitteensa ja kohderyhmänsä ja oivaltamaan, että markkinointi ja kohderyhmän tiedostaminen ja huomioiminen markkinoinnissa ovat oleellinen osa itse myytävää tuotetta. Tavoitteena on myös saada yrittäjä mielenkiintoisten tehtävien suorittamisen kautta oivaltamaan itse parhaat strategiat ja kanavat kohderyhmänsä tavoittamiseksi ja houkuttamiseksi sosiaalisessa mediassa.

Teoriapohjaa pyrin käsittelemään laajasti liiketoiminnan kantavat rakenteet huomioiden, mutta keskittyen käytännön ja aloittelevan yrittäjän näkökulmasta vain välttämättömimpiin seikkoihin.

Teoriaosa heijastuu suoraan laatimaani Pienyrittäjän puuhakirjaan: teoriassa käymme läpi, mitä aloittavan yrittäjän tulee ymmärtää liiketoiminnan ja markkinoinnin strategisista perusteista osatakseen päättää oman toimintansa kannalta oleellisimmat suunnat ja tavoitteet. Puuhakirjan tehtävien kautta yrittäjä tulee itse oivaltaneeksi nämä seikat.

Työ tehtiin kesän 2015 aikana tutustuen monipuolisesti liiketoiminnan perustrategioita käsitteleviin lähteisiin sekä opiskellen sosiaalisessa mediassa tehtävän markkinoinnin sekä sosiaalisen median eri kanavien erityispiirteitä. Itse produkti ja työ syntyivät nopeasti elo-syyskuun aikana valmiin idean pohjalta. Puuhakirja on teorian osalta tiivistetty ja oleellisiin käytännön seikkoihin keskittyvä ja antaa yrittäjälle runsaasti eväitä ja pohdittavaa omaan tekemiseensä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste