Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Työnantajakuva digitaalisessa mediassa rekrytoinnin edistäjänä : Case: inPulse Works Oy

Johansson, Elisa (2015)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
johansson_elisa.pdf (8.170Mt)
Lataukset: 


Johansson, Elisa
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015092214774
Tiivistelmä
IT-alalla toimivan inPulse Works Oy:n tavoitteena on ollut luoda työpaikka, johon kokeneet asiantuntijat haluavat hakeutua. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia yrityksen työnantajakuvaa ja miten yritys voisi edistää rekrytointia kehittämällä työnantajakuvaansa digitaalisessa mediassa. Työnantajakuvaa tutkittiin Balmerin ja Soenen (1999) kehittämän ACID-testin avulla.

Teoriaosuus koostui työnantajakuvasta ja sen suhteesta rekrytointiin. Tutkimusotteeltaan opinnäytetyö oli laadullinen, mutta siinä hyödynnettiin kvantitatiivista otetta. Tutkimusaineisto koostui asiantuntijahaastattelusta, henkilöstökyselystä sekä toimeksiantajan ja vertailuyritysten digitaalisen median aineistosta, jotka analysoitiin teoriaohjaavalla sisällönanalyysillä.

InPulsen henkilöstö ja johto koki yrityksen ammattitaitoisena, mieluisana ja innovatiivisena, jossa henkilöstöstä huolehditaan. InPulse on onnistunut saamaan hyvin huomiota sosiaalisessa mediassa verrattuna vertailuyrityksiin, mutta kehitettävää oli realistisemman ja houkuttelevamman työnantajakuvan rakentamisessa.

Pohdinnassa esitettävien toimenpide-ehdotusten pohjalta inPulse voi lähteä raken-tamaan parempaa työnantajakuvaa digitaalisessa mediassa houkutellakseen potentiaalisia työnhakijoita ja sitouttaakseen nykyisiä työntekijöitä. Tutkimuksen tuloksia voi hyödyntää yrityksissä, jotka ovat kiinnostuneita edistämään työnantajakuvaa ja hyödyntämään sitä rekrytoinnissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste