Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digimyynnin haasteet Savon Sanomissa

Räty, Maija (2015)

 
Avaa tiedosto
DIGIMYYNNIN_HAASTEET_SAVON_SANOMISSA.pdf (892.4Kt)
Lataukset: 


Räty, Maija
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015100815235
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli sanomalehti Savon Sanomien myynnin kehittäminen digitaalisten tuotteiden osalta. Työssä haluttiin selvittää mainostajien mielipiteet Savon Sanomien mainosvaihtoehdoista ja verkkomainonnasta yleensä. Savon Sanomat on Keskisuomalainen-konsernin Savon alueella ilmestyvä maakuntalehti, jonka kokonaistavoittavuus on 269 000 lukijaa.

Tutkimuksen teoriaosuudessa käsiteltiin myyntiprosessia ja digitaalista markkinointia. Myyntiprosessia ja digitaalisen markkinoinnin haasteita peilattiin Savon Sanomien myyntiin ja verkkopalvelun mainosvaihtoehtoihin, joista saatiin kattava tieto haastattelemalla Savon Sanomien myyntihenkilöstöä. Työ oli tutkimusotteeltaan kvantitatiivinen tutkimus. Aineistonkeruumenetelmänä oli kysely, joka lähetettiin sähköpostitse Savon Sanomien 2434 yritysasiakkaalle. Vastauksia kyselyyn saatiin 175 kappaletta. Vastausprosentti jäi pieneksi, mutta vastaajamäärä voitaneen pitää riittävänä yleistysten tekemistä varten.

Kyselyn tulosten perusteella saatiin muutamia kehitysajatuksia myynnin tueksi. Tulosten perusteella asiakas kaipaa myyjän apua verkkomainonnan suunniteluun. Kaikki verkkokampanjat tulisi käydä asiakkaan kanssa läpi kampanjan jälkeen. Myös pienet yritykset voidaan ottaa verkkomainonnan myynnissä huomioon. Lisäksi verkkopalvelun hinta vaatii perustelua.

Toimeksiantaja Savon Sanomat voi kehittää myyntiään tulosten avulla. Jatkotutkimuksena erilaiset verkkomainonnan mittaamisen keinot, kuten selaushistorian seuraaminen, olisivat mielenkiintoisia ja toimisivat hyvänä apuvälineenä mediamyynnissä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste