Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kanta-asiakkaiden osallistaminen ravintolatoiminnan kehittämiseen

Helle, Satu (2015)

 
Avaa tiedosto
Helle_Satu.pdf (391.2Kt)
Lataukset: 


Helle, Satu
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015101115338
Tiivistelmä
Toimeksiantajayritys ravintola Pinella on saavuttanut vakiintuneen joukon asiakkaita, joka ovat kehittäneet molemminpuolisesti merkittävän suhteen yritykseen. Yritykseltä kuitenkin puuttui tapa, jonka avulla arvokkaimpia asiakkuuksia voidaan palkita ja samalla saada heiltä tietoa yrityksen asiakaslähtöisen toiminnan kehittämiseksi. Opinnäytetyön lähtökohtana oli kerätä yrityksen kanta-asiakkailta arvokasta tietoa heidän odotuksistaan ja tarpeistaan, sekä sitouttaa heitä yrityksen tarjoamien tuotteiden ja palvelujen asiakaslähtöiseen kehittämiseen osallistumalla yhteiskehittämisen muodossa toteutettuun asiakasiltaan.

Opinnäytetyön toiminnallisen osuuden vaiheet perustuivat palvelumuotoilun prosessimalliin. Asiakasymmärrystä pyrittiin saavuttamaan potentiaalisten asiakkaiden kartoituksen, sekä valituille kanta-asiakkaille lähetetyn kyselyn avulla. Kyselyn tarkoituksena oli Pinellan yleisen toiminnan kartoittamisen lisäksi selvittää vastaajien halukkuutta asiakasiltaan osallistumiselle. Yhteiskehittämistä sisältävän asiakasillan suunnittelun pohjana käytettiin luovan ongelmanratkaisun mallia.

Kanta-asiakkaille tarkoitettu kysely lähetettiin kahdeksalle henkilölle, joista viisi vastasi kyselyyn. Kyselyyn vastanneista kaksi kanta-asiakasta osallistuivat Pinellassa järjestettyyn asiakasiltaan. Tutkimukset osoittivat, että asiakkaiden ja yrityksen välistä yhteistyötä toiminnan kehittämiseksi pidettiin mielenkiintoisena ja kiinnostusta säännölliseen, esimerkiksi menumaistelun muodossa toteutettavaan asiakkuustoimintaan on olemassa. Asiakkuustoiminnan systemaattinen toteuttaminen vaatii kuitenkin vielä jatkotoimenpiteitä, kuten kanta-asiakkaan tarkempaa määrittelyä ja osallistujien määrän laajentamista, jotta toiminnasta saadaan yhä kannattavampaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste