Ylivieskan 4H-yhdistys ry:n näkyvyyden ja mainonnan kehittäminen
Siirtola, Päivi (2015)
Siirtola, Päivi
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111316383
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111316383
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toimeksiantajana oli Ylivieskan 4H-yhdistys ry. Sen toimintoina ovat erilaiset kerhotoiminnat, työpalvelu ja Myllykahvilan pyörittäminen kesäisin. Ylivieskan 4H-yhdistys tekee tärkeää työtä tarjoamalla työtä ja toimintaa nuorille.
Yhdistyksille näkyvyys on tärkeää pärjätäkseen nykyajassa. Erilaiset mainonnan muodot olisi hyvä tuntea ja valita niistä toimintaan sopiva. Erilaisien toimintojen ja palveluiden tarjonta on laaja, joten yhdistyksen näkyvyyteen pitää panostaa entistä enemmän. Mitä enemmän yhdistys on näkyvillä, sitä paremmin ihmiset oppivat tuntemaan yhdistyksen,
sen toiminnan ja palvelut. Asiakaskunta on ratkaiseva palveluyhdistyksessä.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuoda esille Ylivieskan 4H-yhdistys ry:n näkyvyyttä parantavia keinoja. Tarkoituksena oli tuoda esille myös keinoja, joissa rahallinen panostus ei ole niin suuri, vaan oma työ. Toimeksiantajalla ei ollut paljoa omaa mainosmateriaalia joten tehtävänäni oli myös laatia heille erilaisia mainoksia heidän toiminnastaan, joita he voisivat käyttää harkintansa mukaan.
Yhteistyömme sujui hyvin ja tekemäni työt ovat olleet käytössä yhdistyksellä. Myös muihin mainonnan osa-alueisiin tekemiäni ehdotuksia on otettu harkintaan.
Yhdistyksille näkyvyys on tärkeää pärjätäkseen nykyajassa. Erilaiset mainonnan muodot olisi hyvä tuntea ja valita niistä toimintaan sopiva. Erilaisien toimintojen ja palveluiden tarjonta on laaja, joten yhdistyksen näkyvyyteen pitää panostaa entistä enemmän. Mitä enemmän yhdistys on näkyvillä, sitä paremmin ihmiset oppivat tuntemaan yhdistyksen,
sen toiminnan ja palvelut. Asiakaskunta on ratkaiseva palveluyhdistyksessä.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuoda esille Ylivieskan 4H-yhdistys ry:n näkyvyyttä parantavia keinoja. Tarkoituksena oli tuoda esille myös keinoja, joissa rahallinen panostus ei ole niin suuri, vaan oma työ. Toimeksiantajalla ei ollut paljoa omaa mainosmateriaalia joten tehtävänäni oli myös laatia heille erilaisia mainoksia heidän toiminnastaan, joita he voisivat käyttää harkintansa mukaan.
Yhteistyömme sujui hyvin ja tekemäni työt ovat olleet käytössä yhdistyksellä. Myös muihin mainonnan osa-alueisiin tekemiäni ehdotuksia on otettu harkintaan.