Marknadsföring av Åbo Turistguider rf
Lagus, Mary; Larila, Noora (2015)
Lagus, Mary
Larila, Noora
Yrkeshögskolan Novia
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111816703
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111816703
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on luoda uutta markkinointimateriaalia Turun Matkailuoppaat ry:lle. Turun Matkailuoppaat ry on yhdistys joka järjestää kesällä opastettuja kävelykierroksia Turussa. Markkinointimateriaalit jotka luomme ovat painotuotteet sekä Facebook sivu. Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen jossa kerromme yksityiskohtaisesti miten luoda kyseiset markkinointimateriaalit.
Käytämme kirjallisuutta joka käsittelee markkinointia yleisesti, kohdemarkkinointia, segmentointia, painettua markkinointimateriaalia ja sosiaalista mediaa, keskittyen lähinnä Facebook:iin. Olemme myös olleet henkilökohtaisessa yhteydessä toimeksiantajaamme.
Materiaalia käytetään Turun matkailuoppaat ry yhdistyksen markkinointiin sekä heidän toimintaansa että opastettuihin kävelykierroksiin. SWOT - analyysin avulla analysoimme itse yhdistystä ja sen toimintaa saavuttaaksemme tavoitteemme opinnäytetyössämme. Käytämme myös Motorola-analyysia arvioidaksemme työprosessin ja markkinointimateriaalin. Opinnäytetyön lopusta löytyvät myös toimeksiantajan kommentit.
Käytämme kirjallisuutta joka käsittelee markkinointia yleisesti, kohdemarkkinointia, segmentointia, painettua markkinointimateriaalia ja sosiaalista mediaa, keskittyen lähinnä Facebook:iin. Olemme myös olleet henkilökohtaisessa yhteydessä toimeksiantajaamme.
Materiaalia käytetään Turun matkailuoppaat ry yhdistyksen markkinointiin sekä heidän toimintaansa että opastettuihin kävelykierroksiin. SWOT - analyysin avulla analysoimme itse yhdistystä ja sen toimintaa saavuttaaksemme tavoitteemme opinnäytetyössämme. Käytämme myös Motorola-analyysia arvioidaksemme työprosessin ja markkinointimateriaalin. Opinnäytetyön lopusta löytyvät myös toimeksiantajan kommentit.