Haku
Viitteet 1-10 / 35
Palveluohjaus sosionomin työnkuvana varhaiskasvatuksessa
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millaisena palveluohjaus nähdään sosionomin (AMK) työnkuvassa varhaiskasvatuksen työkentällä ja mitä se konkreettisesti tarkoittaa. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin, ...
Minä itte! : Alle 3-vuotiaiden lasten osallisuuden toteuttaminen varhaiskasvatuksessa
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka alle 3-vuotiaiden lasten osallisuus toteutuu varhaiskasvatuksessa sekä tuottaa ideoita osallisuuden toteuttamiseen varhaiskasvatuksen käyttöön. Opinnäytetyön tavoitteena ...
Kieli-ilmaston muutos varhaiskasvatuksessa : englannin kielisuihkutuksen vuosisuunnitelma osaksi toimintakulttuuria
(2021)
Opinnäytetyö käsittelee varhaiskasvatuksessa tapahtuvaa toimintakulttuurin muutosta, sillä kieli-ilmastomme on globalisaation vuoksi muuttumassa yhä kansainvälisemmäksi ja varhaiskasvatuksen tulee tarjota lapsille ...
Lasten liikunnan lisääminen ja kehittäminen Seinäjoen varhaiskasvatuksessa : Tehdyt toimenpiteet sekä varhaiskasvattajien kokemat haasteet ja edistävät tekijät
(2021)
Vuonna 2020 Seinäjoen varhaiskasvatuksessa tehdyssä observoinnissa selvisi, että Seinäjoen päiväkodeissa lapset liikkuvat liian vähän. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten ja millä keinoin päiväkodeissa on ...
Vanhempien kokemus liikunnan toteutumisesta varhaiskasvatuksessa osana kokopäiväpedagogiikkaa
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia päiväkoti-ikäisten lasten liikunnan toteutumista osana kokopäiväpedagogiikkaa. Tutkimus toteutettiin 9.-23.12.2020 ja tutkimuksella haluttiin selvittää erityisesti lasten vanhempien ...
Pienet liikeelle! : Alle 3-vuotiaiden lasten liikuntakasvatus osana kokopäiväpedagogiikkaa Seinäjoen varhaiskasvatuksessa
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tarkastella alle 3-vuotiaiden lasten liikuntakasvatusta, sen mahdollisuuksia ja mahdollisia kehittämiskohteita kokopäiväpedagogiikan näkökulmasta. Tutkimuksen kohteena ovat ryhmien ...
”Onnellinen loppu, semmonen kuin Aku Ankassa” : Lasten kokemukset satujen monipuolisesta käytöstä
(2021)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, pitävätkö 5–6-vuotiaat lapset enemmän äänikirjoista vai perinteisen kirjan kuuntelemisesta sekä kokevatko lapset, että sadut voisivat auttaa lasta jotenkin. Opinnäytetyössä myös ...
Työntekijöiden kokemuksia pienessä päiväkodissa työskentelystä
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää pienen päiväkodin toimintamalleja sekä työntekijöiden näkemyksiä ja kokemuksia työhyvinvoinnista. Opinnäytetyön avulla selvitettiin pienen päiväkodin työntekijöiden näkökulmasta, ...
Perheiden varhaisen tuen saavutettavuus varhaiskasvatuksessa
(2021)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää perheiden kokemuksia varhaiskasvatuksen varhaisesta tuesta ja sen saavutettavuudesta. Opinnäytetyössä tutkittiin, saavatko perheet matalan kynnyksen tukea erilaisiin huoliin ja ...
Positiiviset ryhmäilmiöt varhaiskasvatuksessa
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada syvempi ymmärrys varhaiskasvatuksessa esiintyvistä positiivisista ryhmäilmiöistä sekä niiden vaikutuksesta lapsiryhmän arkeen. Lisäksi kiinnostuksen kohteena oli varhaiskasvattajien ...