Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Ohjeistus sosiaalisen median kanavien hyödyntämiseen osana paikan markkinointia : Tapiolan keskus

Fräntilä, Eveliina (2015)

 
Avaa tiedosto
Eveliina_Frantila.pdf (11.34Mt)
Lataukset: 


Fräntilä, Eveliina
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112517823
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli luoda Espoossa sijaitsevalle Tapiolan keskukselle ohjeistus sosiaalisen median kanaville. Ohjeistuksen tarkoituksena ei ollut olla käyttöopas, sillä toimeksiantajalta löytyi osaaminen käyttää kanavia, vaan tavoitteena oli selvittää mitä ja milloin kanaviin päivitetään, missä kanavissa näytään sekä miten sosiaalisessa mediassa kannattaa toimia. Toimeksiantaja oli alueen yrittäjäyhdistys, Tapiola Toimii ry.

Työssä syvennytään paikan brändäykseen, paikan markkinointiin sekä sosiaaliseen mediaan ja sisältömarkkinointiin. Lähteinä on käytetty kirjallisuutta niin Suomesta kuin ulkomailta sekä myös internet-lähteitä, sillä varsinkin sosiaalinen media on nopeasti muuttuva alusta, joten painetut lähteet vanhenevat nopeasti. Paikan brändäystä ja paikan markkinointia ei ole rajattu vain Suomen tasolle vaan aiheesta on kerrottu yleisesti minkä tahansa paikan näkökulmasta, osittain siksi, että Suomessa paikan brändäys ei ole niin strategista toimintaa kuin muualla maailmassa. Sosiaalisesta mediasta kerrotaan enemmän yritysten kuin yksityishenkilöiden näkökulmasta eikä itse kanavien esittelyyn syvennytä tarkasti, sillä lähtökohtana on, että kanavat ja niiden käyttäminen ovat tuttua.

Ohjeistuksen luomisessa on teoriapohjan lisäksi käytetty apuna sähköistä kyselyä, jonka avulla kartoitettiin millaisia ihmisiä Tapiolan keskuksen seuraajat sosiaalisessa mediassa ovat ja mitä he haluavat sosiaaliselta medialta. Tämän lisäksi esitellään helmikuussa 2015 alkanut prosessi, jossa käydään läpi Tapiolan keskuksen sosiaalisessa mediassa tehtyjä ratkaisuja sekä huippukohtia.

Johtopäätöksenä todettiin, että Tapiolan keskus on suuri kaupallinen toimija, mutta samalla myös ihmisten asuinpaikka. Tämän vuoksi myös paikan brändäyksen ja paikan markkinoinnin tuomia mahdollisuuksia kannattaa hyödyntää sosiaalisessa mediassa. Lisäksi sisällön tuottamisessa sosiaaliseen mediaan tulee muistaa pitää asiakas keskiössä ja tuottaa juuri heitä kiinnostavaa sisältöä. Näiden asioiden pohjalta luotu ’Ohjeistus Tapiolan keskuksen sosiaalisen median kanaville’ antaa konkreettisia ohjeita käyttäytymiseen ja toimimiseen sosiaalisessa mediassa, joita on helppo seurata ja toteuttaa jokapäiväisessä työssä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste