Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kohdennettu mobiilimarkkinointi : Mobiililaitteiden ja sijaintitietojen hyödyntäminen markkinoinnissa

Saharinen, Pekka (2015)

Avaa tiedosto
saharinen_pekka.pdf (1007.Kt)
Lataukset: 


Saharinen, Pekka
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015113018568
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on mobiililaitteisiin kohdennettu markkinointi. Työn tavoitteena on selvittää ja tuoda esiin käytössä olevia keinoja ja mahdollisuuksia hyödyntää mobiililaitteita ja sijaintitietoja markkinoinnin kohdentamisessa. Työssä syvennytään aiheeseen perehtymällä alan kirjallisuuteen ja verkkoartikkeleihin sekä tutustumalla käytännössä muutamiin kohdennetun mainonnan älypuhelinsovelluksiin.

Opinnäytetyössä tarkastellaan aluksi digitaalista markkinointia yleisesti ja avataan työn ymmärtämisen kannalta keskeisiä käsitteitä. Tämän jälkeen työssä syvennytään tarkemmin mobiilimarkkinointiin sekä erilaisiin keinoihin kohdentaa markkinointia mobiililaitteita ja sijaintitietoja hyödyntäen. Seuraavaksi käydään läpi mobiilimarkkinoinnin tulevaisuuden näkymiä ja lopuksi yhteenvedossa avataan työn kautta saatuja johtopäätöksiä.

Opinnäytetyön perusteella voi olettaa, että mobiilimarkkinointi tulee lähitulevaisuudessa kasvamaan erittäin tärkeäksi markkinointikanavaksi. Samalla kohdennetun mainonnan tärkeys korostuu entisestään, sillä suuren massan sijasta on olennaista tavoittaa yrityksen kannalta oikeat kuluttajat. Mobiililaitteet ja sijaintitiedot mahdollistavat kuluttajan kohtaamisen juuri oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Onnistuessaan kohdennettu mainonta tuo asiakkailleen lisäarvoa häirinnän sijaan.

Opinnäytetyö antaa käsityksen kohdennetun mobiilimarkkinoinnin käyttötarkoituksista, hyödyistä, haasteista sekä tulevaisuuden näkymistä. Mobiililaitteiden ja sijaintitietojen hyödyntäminen kohdennetussa mainonnassa on vielä melko uusi ja vähän hyödynnetty markkinoinnin muoto Suomessa. Tämä opinnäytetyö voi siis olla hyödyksi yrityksille ja markkinoinnista vastaaville henkilöille avaamalla heille sen tuomia mahdollisuuksia
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste