Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median kampanjan viestintäsuunnitelma

Linna, Niina; Mäkinen, Joni (2015)

 
Avaa tiedosto
Linna_Niina_Makinen_Joni.pdf (365.8Kt)
Lataukset: 


Linna, Niina
Mäkinen, Joni
Oulun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120218926
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on suunnitella sosiaalisen median kampanja Oulun kansainväliselle lasten- ja nuortenelokuvien festivaalille. Toimeksiantajana on Oulun elokuvakeskus. Työn tavoitteena on suunnitella toimiva ja toteutuskelpoinen kampanja, jota toimeksiantaja voi hyödyntää tulevilla festivaaleilla. Kampanjan on tarkoitus olla edullinen tai kokonaan maksuton, nykyaikainen ja kohderyhmälleen sopiva. Kampanjan tavoitteena on lisätä festivaalin tunnettuutta ja asiakassuhteita.

Tietoperustana on käytetty internetmarkkinoinnin, sosiaalisen median markkinoinnin ja sähköisen sisältömarkkinoinnin teorioita. Työssä on käsitelty myös sosiaalisen median strategiaa ja vertailuanalyysiä (benchmarking) tutkimuskeinona toisesta samankaltaisesta tapahtumasta. Lähteinä on käytetty verkkolähteitä ja aiheeseen sopivaa kirjallisuutta. Myös tekijöiden harjoittelun kautta saatu oma kokemus ja hankitttu empiirinen tieto täydentää opinnäytetyön tietoperustaa.

Opinnäytetyön aihetta voidaan hyödyntää tulevaisuudessakin sosiaalisen median kanavien sisältöä suunnitellessa. Aihe on ollut meille tekijöille kiinnostava ja ajankohtainen. Opinnäytetyö ja sen toteuttamisessa saatu tieto olisi selvästi ollut tarpeen jo toisen tekijän harjoittelun aikaisissa työtehtävissä Oulun elokuvakeskukselle suoritetussa harjoittelussa.
Kampanjan suunnittelussa käytetyt lähteet ja opinnäytetyössä käytettyjen lähteiden löytäminen ja tietoperustan hankkiminen on ollut todella opettavaista ja se on osoittanut sen, kuinka nopeasti nykyään asiat muuttuvat ja miten muutoksiin tulee tai tulisi vastata.

Mikäli toimeksiantaja käyttää opinnäytetyötämme osana markkinointiaan, tulisi tuloksia seurata ja katsoa, mitkä asiat suunnitelmasta ovat toimivia ja mitä ei välttämättä ole tarpeen hyödyntää kyseisen tapahtuman markkinoinnin suunnittelussa.
Halusimme tehdä kampanjasta mahdollisimman nykyaikaisen ja muuntamiskykyisen niin, että toimeksiantaja voi itse soveltaa ja tehdä suunnitelman toimenpiteitä yritykselle itselleen sopivaksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste