Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hoidon laatu Keminmaan terveyskeskuksen vastaanotossa potilaiden näkökulmasta

Parviainen, Heta; Lähteenmäki, Heidi (2015)

Avaa tiedosto
heta_parviainen_heidi_lahteenmaki.pdf.pdf (3.394Mt)
Lataukset: 


Parviainen, Heta
Lähteenmäki, Heidi
Lapin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120719657
Tiivistelmä
Hoidon laadun voidaan katsoa olevan asiakkaiden vaatimusten, odotusten, tottumusten ja tarpeiden täyttymistä. Laatu käsittää kaikki ne ominaisuudet ja piirteet, jotka tuotteella tai palvelulla on, ja joilla se täyttää asiakkaan odotuksia, vaatimuksia tai tottumuksia, olivatpa ne ilmaistuja tai piilossa.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kuvata hoidon laatua Keminmaan terveyskeskuksen vastaanotolla. Tavoitteena on tuoda Keminmaan terveyskeskuksen henkilökunnalle tietoa vastaanoton tämänhetkisestä hoidon laadusta potilaiden näkökulmasta.

Tämän opinnäytetyön lähestymistapa on määrällinen eli kvantitatiivinen. Tutkimusmenetelmänä on paperiversiona toteutettu strukturoitu kysely, jota hallinnoi Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Mittari on nimeltään ”Terveysaseman hoidon laatu: potilaan näkökulma”. Tätä kyselylomaketta on käytetty vuodesta 1999 ja aineistoa on kertynyt useilta palveluntuottajilta, kuten esimerkiksi terveyskeskuksilta ja varuskunnilta. Kyselylomakkeen lopussa on kaksi avointa vastausta edellyttävää kysymystä, joten siltä osin kyselylomake on puolistrukturoitu. Tähän tutkimukseen osallistui 200 henkilöä.

Tämän tutkimuksen avulla Keminmaan terveyskeskuksen vastaanotto saa ajankohtaista tietoa vastaanoton tämän hetkisestä hoidon laadusta. Tämä antaa heille mahdollisuuden tarvittaessa kehittää terveyskeskuksen vastaanoton toimintaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste