Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Understanding The Milk Consumption Patterns Of The Nigerians : A Market Potential For Finnish Dairy Product

Gbadebo, Oluwasesan (2015)

 
Avaa tiedosto
Gbadebo_Oluwasesan_Isaac.pdf (908.0Kt)
Lataukset: 


Gbadebo, Oluwasesan
Vaasan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120920125
Tiivistelmä
Tämän hetkiset haasteet Euroopan markkinoilla edellyttävät, että tuottajat hakevat mahdollisuuksia uusilta markkinoilta. Tämä edellyttää arvioimaan kuluttajien käyttäytymistottumuksia ja analyysin tekemistä potentiaalisista markkinoista, jossa voidaan myydä ylijäämätuotantoa. Tämä on tapaus eräästä suomalaisten maanviljelijöiden osuuskunnasta, joka tunnisti Nigeriassa olevan markkinapotentiaalin omille tuotteilleen (jauhemaito). Tämän tutkimuksen tavoite on arvioida kuluttajien tottumuksia maidon kuluttajina Nigeriassa sekä arvioida Nigerian markkinoita, jotta pystymme määrittämään markkinoiden elinkelpoisuutta maanviljelijöiden osuuskunnan ylijäämätuotannon myymiseksi. Useita tutkimusmateriaaleja tutkittiin tavoitteen saavuttamiseksi. Materiaaleja olivat: Raportit ja artikkelit, jotka koskivat Nigerian markkinoita, raportteja aikaisemmista kuluttajia koskevista tutkimuksista, kirjoja markkinatutkimuksen teorioista ja kirjoituksia asiakkaiden käyttäytymisestä sekä tietoa suoraa maidon kuluttajilta Nigeriassa. Maidon kuluttajilta kerätty tieto sekä potentiaalisen levittäjän haastattelu, analysoitiin ja kerättiin laadullisilla ja määrällisillä tutkimusmetodeilla. Kirjoituspöytätutkimus tuotettiin myös markkinoiden arvioinnilla. Tutkimus osoitti, että Nigeriassa kuluttajiin vaikuttavat sekä inhimilliset että materiaaliset tekijät, kuten perheen jäsenet, hinta, laatu jne. Nämä tekijät määrittävät kulutusmieltymyksiä. Analyysi osoitti myös, että Nigerian markkinoilla tapahtuu kasvua ja maassa on vajausta maidon tuotannossa. Päätelmänä voi todeta, että on erittäin todennäköistä, että kuluttajat Nigeriassa tulevat kuluttamaan uutta tuotetta, joka on astumassa Nigerian markkinoille. Suosituksena on kuitenkin, että säädöksiä noudatetaan ja tehdään mahdollisesti yhteistyötä agentin kanssa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste