Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Joukkorahoituksen taloudellinen vaikutus startup-yritykselle

Lakkapää, Tommi (2015)

 
Avaa tiedosto
Lakkapaa_Tommi.pdf (578.6Kt)
Lataukset: 


Lakkapää, Tommi
Lapin ammattikorkeakoulu
2015
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121120341
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli tutustua joukkorahoitukseen ilmiönä ja analysoida sen taloudellisia vaikutuksia uudelle liiketoiminnalle. Tavoitteena oli saada kokonaisvaltainen kuva joukkorahoituskampanjasta, sen asettamista haasteis-ta sekä sen tuomista hyödyistä yrityksille.

Joukkorahoitusta tutkittiin yrityksen taloushallinnon ja joukkorahoituksen teori-an kautta, analysoimalla onnistuneita joukkorahoituskampanjoita. Tutkimuk-sessa selvitettiin joukkorahoituksen eroja perinteisempiin rahoitusvaihtoehtoi-hin. Tutkimus toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena.

Tutkimuksessa osoitetiin että joukkorahoituksen tuoma arvo yritykselle ei rajoi-tu ainoastaan kampanjasta saatavaan taloudelliseen pääomaan. Joukkorahoi-tus antoi yritykselle paljon medianäkyvyyttä sekä avasi uusia markkinoita. Joukkorahoituksesta yritys sai tarkkaa tietoa yrityksen tuotteen tai palvelun kiinnostavuudesta loppuasiakkaiden keskuudessa. Rahoituskanavana joukko-rahoitus osoittautui olevan taloudellisesti kannattamattomampi verrattuna mui-hin rahoitusvaihtoehtoihin. Joukkorahoitus kuitenkin paransi yrityksen mah-dollisuuksia saada muita rahoituksia ja teki niistä edullisempia yritykselle.

Tutkimus osoitti, ettei joukkorahoitus ollut yrityksille ainoa käytössä oleva rahoi-tus kanava, vaan yksi keino muiden joukossa kerätä rahoitusta. Onnistunut joukkorahoituskampanja paransi yrityksen mahdollisuuksia kerätä rahoitusta muilta kanavilta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste