Industrial Internetin myynti ja markkiointi
Balac, Anne-Sophie (2015)
Balac, Anne-Sophie
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601071082
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601071082
Tiivistelmä
Industrial Internet on nuori ilmiö, josta useat yritykset tavoittelevat markkinaosuutta. Markkinaosuuden saadakseen yritykset markkinoivat ja myyvät Industrial Internetiä eri menetelmin.
Työn tarkoituksena on tutustua Industrial Internetiin, myyntiin, markkinointiin ja pohtia, mitä käytäntöjä voidaan Industrial Internetin myynnissä ja markkinoinnissa hyödyntää. Myynnissä on perehdytty asiakkaan pyynnöstä tarkemmin myynti- ja markkinointitapaan nimeltä tarinallistaminen.
Industrial Internetiin liittyy vahvasti Big data, jossa on Industrial Internetin tavoin paljon mahdollisuuksia. Big datassa, kuten myös Industrial Internetissä, on erilaisia ongelmia, joihin tutustutaan esimerkein.
Markkinoinnissa perehdytään kahteen segmentointitapaan: Laatikko- ja puusegmentointiin. Markkinoinnissa käydään myös läpi erilaisia mainontatapoja, seurantaa ja kuluttajakäyttäytymistä.
Myyntitapahtuman vaiheistus ja myyntityön osaamisalueet ovat tärkeä osa myyntiä, joten niihin on perehdytty Tarinallistamisen ohella.
Industrial Internetin myynnissä ja markkinoinnissa käsitellään erilaiset kohderyhmät ja mahdolliset tulevaisuuden trendit. Lisäksi käsitellään myynnissä huomioonotettavia erityisasioita. Ongelmien ja ratkaisujen läpikäynti on kriittinen osa ilmiön myytävien ratkaisujen kehittämiseksi ja ilmiön ymmärtämiseksi.
Työn tarkoituksena on tutustua Industrial Internetiin, myyntiin, markkinointiin ja pohtia, mitä käytäntöjä voidaan Industrial Internetin myynnissä ja markkinoinnissa hyödyntää. Myynnissä on perehdytty asiakkaan pyynnöstä tarkemmin myynti- ja markkinointitapaan nimeltä tarinallistaminen.
Industrial Internetiin liittyy vahvasti Big data, jossa on Industrial Internetin tavoin paljon mahdollisuuksia. Big datassa, kuten myös Industrial Internetissä, on erilaisia ongelmia, joihin tutustutaan esimerkein.
Markkinoinnissa perehdytään kahteen segmentointitapaan: Laatikko- ja puusegmentointiin. Markkinoinnissa käydään myös läpi erilaisia mainontatapoja, seurantaa ja kuluttajakäyttäytymistä.
Myyntitapahtuman vaiheistus ja myyntityön osaamisalueet ovat tärkeä osa myyntiä, joten niihin on perehdytty Tarinallistamisen ohella.
Industrial Internetin myynnissä ja markkinoinnissa käsitellään erilaiset kohderyhmät ja mahdolliset tulevaisuuden trendit. Lisäksi käsitellään myynnissä huomioonotettavia erityisasioita. Ongelmien ja ratkaisujen läpikäynti on kriittinen osa ilmiön myytävien ratkaisujen kehittämiseksi ja ilmiön ymmärtämiseksi.