Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kehitysehdotuksia uuden salibandyseuran markkinointiin : Case: Santa's United

Manelius, Henri (2016)

 
Avaa tiedosto
Manelius_Henri.pdf (1.005Mt)
Lataukset: 


Manelius, Henri
Lapin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602031842
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena oli antaa uudelle rovaniemeläiselle salibandyseuralle Santa’s Unitedille kehitysehdotuksia seuran markkinointiin. Kehitysehdotuksien avulla seura markkinoi tehokkaasti sen joukkueiden tapahtumista ja uutisista. Lisäksi opinnäytetyössä kartoitettiin seuran tilannetta lähtökohta-analyysin avulla. Opinnäytetyön teoreettisen viitekehyksen muodostivat markkinointiviestintä, markkinointiviestinnän kanavat, lähtökohta-analyysi ja urheilumarkkinointi.

Toteutin tutkimuksen kvantitiivisena tutkimuksena tekemällä verkkokyselyn Webropolin avulla. Kyselyn avulla keräsin tietoa siitä, millainen kannattajakunta seuralla on ja mitä markkinointiviestinnän kanavia seuran kannattaa käyttää markkinoinnissa. Käytin opinnäytetyössäni myös kvalitatiivista lähdemateriaalia, kuten kirjallisuutta, verkkolähteitä, havainnointia ja haastattelin seuran toiminnanjohtajaa Mika Karusaarta ja seuran kannattajia. Havainnointiin käytin ”benchmark”-menetelmää, eli tutkin muiden urheiluseurojen markkinointiviestintää ja hyödynsin omaa asiantuntijuutta markkinoinnista ja myynnistä.

Kyselytutkimuksessa kävi ilmi, että 50 prosenttia vastanneista ei ollut kuullut uudesta seurasta, joten kehitysehdotukset tulevat tarpeeseen, jotta tieto uudesta seurasta leviäisi. Suosituimmat markkinointiviestinnän kanavat olivat tutkimuksen mukaan Facebook, televisio, Whatsapp, sanomalehti ja YouTube

Santa’s Unitedin tulee käyttää edellisessä kappaleessa mainittuja markkinointiviestinnän kanavia, jotta mahdollinen salibandybuumi nousisi Rovaniemelle, seura saisi uusia kannattajia ja yritykset löytäisivät seuran ja kiinnostuisivat tekemään yhteistyötä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste