Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asuntorakentamisen jälkimarkkinointiprosessin kehittäminen

Pesonen-Hellsten, Kati (2016)

 
Avaa tiedosto
Asuntorakentamisen jalkimarkkinointiprosessin kehittaminen.pdf (864.3Kt)
Lataukset: 


Pesonen-Hellsten, Kati
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602031857
Tiivistelmä
Liiketoimintojen kehittämisen periaatteena on saada yritykselle uusia markkinoita ja uusia asiakkaita. Keinoina on muun muassa vakioitujen toimintatapojen kehittäminen. Yksi merkittävimmistä kehitettävistä toimintatavoista on NCC Rakennus Oy:n asuntorakentamispuolen jälkimarkkinointiyksikön toiminta.

Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia asuntorakentamisen jälkimarkkinointitoiminnan kehittämismahdollisuuksia ja siihen liittyviä mahdollisia haasteita sekä tutkia jälkimarkkinointiin liittyviä business-optioita. Tutkimuksen tavoitteena oli vastata päätutkimusongelmaan: ”Miten asuntorakentamisen jälkimarkkinointiprosessia voidaan kehittää?”. Tutkimuksen tutkimusote oli kvalitatiivinen ja tutkimusmenetelmä fenomenografinen. Empiirisen aineiston keräämiseen käytettiin puolistrukturoituja teemahaastatteluja.

Tutkimustuloksista havaittiin, että asuntorakentamisen jälkimarkkinointiprosessia on mahdollista kehittää parantamalla tiedonkulkua, muuttamalla viestinnällisiä toimintatapoja sekä laatimalla toimiva prosessikaavio. Toimivan prosessikaavion avulla ja siihen sitouttamalla on mahdollista nopeuttaa havaittujen virheiden informoimista tuotannon suunnitteluun ja laadun ohjaukseen. NCC:n jälkimarkkinointiyksikön mahdollisuudet jälkimarkkinoinnin
business-optioihin liittyvät pääosin asiakkaille tarjottaviin palveluihin, kuten huoltopalveluun, etävalvontaan, vuosittaisiin huoltokertoihin, nettikauppaan sekä asiakkaille tarjottavaan neuvontapalveluun.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste