Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Moninpelin toteutus Photonilla

Keränen, Tuomas (2016)

 
Avaa tiedosto
Keranen_Tuomas.pdf (1.006Mt)
Lataukset: 


Keränen, Tuomas
Oulun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602092062
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli toteuttaa kaksi erillistä moninpeliä. Ensimmäinen toteutus oli jaetun näytön moninpeli ja toinen toteutus verkkomoninpeli.

Kehityksessä käytettiin Unity 3D -kehitysympäristöä. Jaetun näytön toteutuk-sessa näyttötila jaettiin kahteen osaan näyttämään molemmille pelaajille omaa pelihahmoa. Jaetun näytön toteutuksessa ei käytetty mitään Unityn ulkopuoli-sia työkaluja vaan kaikki toteutettiin Unityn perusominaisuuksilla. Verkkomo-ninpelissä Unityyn ladattiin Photon Unity Networking -lisäosa, jonka avulla verkkopelaamisen ominaisuudet saatiin toteutettua. Molemmissa toteutuksissa käytettiin C#-ohjelmointikieltä.

Molempien toteutuksien tavoitteet saatiin täytettyä, vaikkakaan kumpaakaan peliä ei saatu julkaisukelpoiseksi. Lopputulos, erityisesti verkkomoninpelistä, toimii hyvänä pohjana jatkokehitykselle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste