Myyntikonsulenttipalvelun tuotteistaminen : Volyymi Oy
Haaksluoto, Ella (2016)
Haaksluoto, Ella
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602102101
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602102101
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuotteistaa Myynti ja Markkinointi Volyymi Oy:n yksi palvelutuote ja laatia uusi tapahtumakonsepti yrityksen käyttöön. Myynti ja Markkinointi Volyymi Oy on tuore kenttätoimenpiteiden kokopalvelutalo, jossa työskentelee myynnin, markkinoinnin ja vähittäiskaupan osaajia.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, joka käsitti teoreettisen viitekehyksen ja toimeksiantajayrityksen palvelun tuotteistamisen. Viitekehys koostui asiantuntijapalveluiden tuotteistamiseen liittyvästä teoriasta. Toiminnallinen osuus muodostui Myynti ja Markkinointi Volyymi Oy:n lähtökohta-analyysista, myyntikonsulenttipäivien tuotteistamisprosessista ja suunnitellusta konseptista.
Aineistona työssä käytettiin sekä ammattikirjallisuutta että sähköisiä lähteitä. Opinnäytetyön teoriaosuuden tarkoituksena oli auttaa tuotteistamisprosessin laatimista toimeksiantajayrityksen palvelulle.
Opinnäytetyön liitteenä olevan tapahtumakonseptin ideana oli luoda tapausesimerkki kampanjasta, jota toimeksiantajayritys voi tulevaisuudessa hyödyntää ja jonka avulla se voi laajentaa toimintaansa. Konsepti ei ole julkinen.
Johtopäätöksissä todettiin, että toimeksiantajayrityksen jalkautettua toimintansa sillä olisi resursseja lähteä toteuttamaan isompia tapahtumia, kuten kauppakeskuskiertueita. Toimintaa voitaisiin lähteä kehittämään myös konseptisuunnitteluun. Tämä tarkoittaa kokonaisten konseptien suunnittelua ja myyntiä.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, joka käsitti teoreettisen viitekehyksen ja toimeksiantajayrityksen palvelun tuotteistamisen. Viitekehys koostui asiantuntijapalveluiden tuotteistamiseen liittyvästä teoriasta. Toiminnallinen osuus muodostui Myynti ja Markkinointi Volyymi Oy:n lähtökohta-analyysista, myyntikonsulenttipäivien tuotteistamisprosessista ja suunnitellusta konseptista.
Aineistona työssä käytettiin sekä ammattikirjallisuutta että sähköisiä lähteitä. Opinnäytetyön teoriaosuuden tarkoituksena oli auttaa tuotteistamisprosessin laatimista toimeksiantajayrityksen palvelulle.
Opinnäytetyön liitteenä olevan tapahtumakonseptin ideana oli luoda tapausesimerkki kampanjasta, jota toimeksiantajayritys voi tulevaisuudessa hyödyntää ja jonka avulla se voi laajentaa toimintaansa. Konsepti ei ole julkinen.
Johtopäätöksissä todettiin, että toimeksiantajayrityksen jalkautettua toimintansa sillä olisi resursseja lähteä toteuttamaan isompia tapahtumia, kuten kauppakeskuskiertueita. Toimintaa voitaisiin lähteä kehittämään myös konseptisuunnitteluun. Tämä tarkoittaa kokonaisten konseptien suunnittelua ja myyntiä.
