Digitaalisten kanavien hyödyntäminen kesäkonsertin markkinoinnissa
Kuusisto, Kiira (2016)
Kuusisto, Kiira
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602152238
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602152238
Tiivistelmä
Insinöörityön tarkoituksena oli luoda helsinkiläisen radiokanavan järjestämälle kesäkonsertille informatiivinen kampanjasivu verkkoon. Kampanjasivun tarkoituksena oli olla keskeinen informaatiokanava, josta käyttäjän oli helppo löytää konserttia koskevat tiedot, kuten esiintyjälista ja aikataulut.
Tarkoituksena oli kasvattaa kampanjasivuston kävijäliikennettä. Olennainen osa oli myös käyttäjien sitouttaminen radiokanavan sosiaalisen median kanavien seuraajiksi kampanjasivuston avulla. Kampanjasivun sisällön tuli olla mielenkiintoista ja informatiivista ja sivuston rakenteen selkeä ja helppokäyttöinen. Tavoitteet saavutettiin, koska sivuston kävijäliikenne kasvoi ja sosiaalisen median seuraajia saatiin lisää.
Sivusto toteutettiin mobiilioptimoidusti HTML-kielen ja JavaScriptin avulla. Sisältö valittiin tarkkaan, jotta sivusto pystyttiin pitämään selkeänä kokonaisuutena. Sosiaalinen media oli suurena osana kampanjasivustoa, koska sen avulla pyrittiin sitouttamaan käyttäjiä.
Osana insinöörityötä tuotettiin myös haastattelusarja kesäkonsertin artisteista. Videot tuotettiin konserttiviikon aikana ja lisättiin sosiaaliseen mediaan konsertin jälkeen kahdeksan viikon ajan. Videoiden tarkoituksena oli esitellä artisti katsojille ja mainostaa televisiossa esitettyjä konserttitallenteita.
Informaatio kannattaa keskittää kampanjasivulle, jotta konsertissa kävijä löytää tarvitsemansa tiedon helposti. Lisäksi sivuston kävijäliikenne kasvaa keskittämällä tiedot yhdelle verkkosivulle. Sivuston mobiilioptimointi on tärkeää, ja käyttäjät arvostavat selkeitä sivustoja. Tuotetun videomateriaalin sisällön tulee olla mielenkiintoista ja ytimekästä, jotta käyttä-jien mielenkiinto pysyy videoita katsoessa.
Tarkoituksena oli kasvattaa kampanjasivuston kävijäliikennettä. Olennainen osa oli myös käyttäjien sitouttaminen radiokanavan sosiaalisen median kanavien seuraajiksi kampanjasivuston avulla. Kampanjasivun sisällön tuli olla mielenkiintoista ja informatiivista ja sivuston rakenteen selkeä ja helppokäyttöinen. Tavoitteet saavutettiin, koska sivuston kävijäliikenne kasvoi ja sosiaalisen median seuraajia saatiin lisää.
Sivusto toteutettiin mobiilioptimoidusti HTML-kielen ja JavaScriptin avulla. Sisältö valittiin tarkkaan, jotta sivusto pystyttiin pitämään selkeänä kokonaisuutena. Sosiaalinen media oli suurena osana kampanjasivustoa, koska sen avulla pyrittiin sitouttamaan käyttäjiä.
Osana insinöörityötä tuotettiin myös haastattelusarja kesäkonsertin artisteista. Videot tuotettiin konserttiviikon aikana ja lisättiin sosiaaliseen mediaan konsertin jälkeen kahdeksan viikon ajan. Videoiden tarkoituksena oli esitellä artisti katsojille ja mainostaa televisiossa esitettyjä konserttitallenteita.
Informaatio kannattaa keskittää kampanjasivulle, jotta konsertissa kävijä löytää tarvitsemansa tiedon helposti. Lisäksi sivuston kävijäliikenne kasvaa keskittämällä tiedot yhdelle verkkosivulle. Sivuston mobiilioptimointi on tärkeää, ja käyttäjät arvostavat selkeitä sivustoja. Tuotetun videomateriaalin sisällön tulee olla mielenkiintoista ja ytimekästä, jotta käyttä-jien mielenkiinto pysyy videoita katsoessa.