Henkilöstön liikuntapäivän kehittäminen : Nordea Games
Pellonpää-Sola, Liisa (2016)
Pellonpää-Sola, Liisa
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603082945
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603082945
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Nordea Pankki Suomi Oyj:n henkilöstöosastolle. Tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa henkilöstön kokemukset Nordea Games liikuntatapahtumasta, joka on tarkoitettu Suomessa työskenteleville Nordealaisille. Tutkimuksen avulla yritettiin löytää kehittämiskohteita, joiden avulla henkilöstö olisi entistä tyytyväisempi tapahtumaan ja miten osallistujille voisi tarjota tapahtumasta entistä paremman asiakaskokemuksen.
Työn viitekehyksessä käsitellään tapahtuman järjestämistä, millainen on onnistunut tapahtuma sekä asiakaskokemuksen vaikutusta asiakastyytyväisyyteen.
Tutkimus tehtiin syyskuussa 2015 internetkyselynä. Tutkimus tehtiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena. Kyselyyn vastasi 514 osallistujaa.
Tutkimuksen mukaan henkilöstö on pääsääntöisesti tyytyväinen tapahtumaan. Tapahtumaan osallistuneet olivat erityisen tyytyväisiä tapahtuman positiiviseen ilmapiiriin ja tapahtumaan kokonaisuutena. Tutkimuksen tulos osoittaa myös sen, että tapahtumaa arvostetaan ja se on onnistunut vaikuttamaan positiivisesti osallistujien kokemukseen ja näin hyvä kokemus saa osallistujan tulemaan uudelleen tapahtumaan. Tämä mahdollistaa perinteisen tapahtuman jatkumisen.
Tutkimuksen mukaan liikuntatapahtumalla on ollut positiivinen vaikutus henkilöstön liikkumiseen vapaa-ajalla. Henkilöstö on löytänyt uusia liikuntalajeja itselleen. Lähes jokainen olisi myös valmis suosittelemaan tapahtumaa työtovereilleen.
Tutkimuksen avulla löytyi kehittämiskohteita, joita parantamalla Nordea voi entisestään parantaa henkilöstönsä tyytyväisyyttä tapahtumaan.
Työn viitekehyksessä käsitellään tapahtuman järjestämistä, millainen on onnistunut tapahtuma sekä asiakaskokemuksen vaikutusta asiakastyytyväisyyteen.
Tutkimus tehtiin syyskuussa 2015 internetkyselynä. Tutkimus tehtiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena. Kyselyyn vastasi 514 osallistujaa.
Tutkimuksen mukaan henkilöstö on pääsääntöisesti tyytyväinen tapahtumaan. Tapahtumaan osallistuneet olivat erityisen tyytyväisiä tapahtuman positiiviseen ilmapiiriin ja tapahtumaan kokonaisuutena. Tutkimuksen tulos osoittaa myös sen, että tapahtumaa arvostetaan ja se on onnistunut vaikuttamaan positiivisesti osallistujien kokemukseen ja näin hyvä kokemus saa osallistujan tulemaan uudelleen tapahtumaan. Tämä mahdollistaa perinteisen tapahtuman jatkumisen.
Tutkimuksen mukaan liikuntatapahtumalla on ollut positiivinen vaikutus henkilöstön liikkumiseen vapaa-ajalla. Henkilöstö on löytänyt uusia liikuntalajeja itselleen. Lähes jokainen olisi myös valmis suosittelemaan tapahtumaa työtovereilleen.
Tutkimuksen avulla löytyi kehittämiskohteita, joita parantamalla Nordea voi entisestään parantaa henkilöstönsä tyytyväisyyttä tapahtumaan.