Näytä suppeat kuvailutiedot

Yhdessä kohti osallisuutta : Kehittäjäasiakastoiminnan kokeilu Kunnolla Töihin- hankkeessa

Antila, Atte (2016)

dc.contributor.authorAntila, Atte-
dc.date.accessioned2016-03-15T10:49:14Z
dc.date.accessioned2019-02-28T15:34:19Z
dc.date.available2016-03-15T10:49:14Z
dc.date.available2019-02-28T15:34:19Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201603153171-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/105796
dc.identifier.urihttp://dspacebalancer-kktest.lib.helsinki.fi/handle/10024/105796
dc.description.abstractKehittämistyön tavoite oli ottaa käyttöön uusi, asiakasosallisuutta korostava kehittäjäasiakastoimintamalli Sovatek-säätiön ja Jyväskylän Katulähetyksen työvalmennuspalvelujen kehittämiseen. Tarkoituksena oli osallistaa työvalmentautujia mukaan työvalmennuspalvelun kehittämiseen kokoamalla kehittäjäasiakasryhmä ja aloittamalla sen toiminta. Ensimmäinen osuus toteutettiin kehittäjäasiakastoiminnan pilotoinnilla, arvioimalla yhdessä TTL:n Kykyviisaria kootun kehittäjäasiakasryhmän voimin. Tätä kehittämistilaisuutta arvioitiin asiakaskyselyn avulla. Toisena osuutena järjestettiin Kehittäjäasiakaspäivä, asiakasfoorumi, jossa työvalmentautujat sekä toimihenkilöt keskustelivat yhdessä työvalmennuksen kehittämiskohteista ja kokemuksista. Asiakkailta kerättiin kokemuksia ja kehittämisehdotuksia suullisesti sekä kirjallisesti asiakaskyselyjen ja palautelappujen muodossa. Kykyviisaripäivä kehittäjäasiakastoiminnan pilotointina seitsemän (7) kehittäjäasiakkaan kanssa onnistui palautteiden perusteella erittäin hyvin. Kehittäjäasiakaspäivästä, jossa osallistujia oli noin 30, saatiin myös hyvää palautetta ja runsaasti kehittämisehdotuksia työvalmennukseen liittyen. Asiakaskyselyjen avulla saatiin tietoa siitä, millaista toimintaa asiakkaat toivoisivat ja miten he sitä kehittäisivät. Toimeksiantajat olivat toimintamalliin erittäin tyytyväisiä, pitivät sitä hyödyllisenä ja olivat sitoutuneita vakiinnuttamaan sitä. Kehittäjäasiakastoiminta herätti kaikilla työvalmennuspalvelun tasoilla kiinnostusta, motivaatiota sekä sitoutumishalukkuutta, joten sitä päätettiin alkaa vakiinnuttamaan kyseessä olevien organisaatioiden palveluihin. Todettiin, että siihen oli tarjota tarvittavat resurssit ja koottu kehittäjäasiakasryhmä oli valmis tulevia kehittämistoimeksiantoja varten.fi
dc.description.abstractThe goal of the development work was to introduce a new operational model emphasizing client-orientation for the Sovatek Foundation and Jyväskylä Street Mission to be used in the development of their job coaching services. The main purpose was to involve the clients in the development of job coaching by assembling a developer-client group and initiating its operations. The first part of the development was carried out by piloting the developer-client operations, in which the group evaluated the Kykyviisari questionnaire made by FIOH. This development event was assessed by using a client survey. The second part was a client forum called the Developer-Client Day where both the clients and the professionals discussed the development targets and experiences of job coaching. Experiences and development proposals were collected both orally and in writing with client surveys and feedback notes. The Kykyviisari Day, a pilot of the developer-client operations with seven (7) developer-clients, was very successful according to the feedback given. The Developer-Client Day with about 30 participants also gave good feedback and plenty of development proposals concerning job coaching. The client surveys gave information about what kind of activities the clients would prefer and how they would develop them. The assignors of the thesis were very pleased with this activity model. Moreover, they found it useful and they were also committed to making it as part of their standard operations. The developer-client model aroused interest, motivation and willingness of commitment at all levels of job coaching, which led to a decision to include it as part of the assignors’ services. It was noted that the resources for this were available and that the existing developer-client group was ready for any future development assignments.en
dc.language.isofin-
dc.publisherJyväskylän ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleYhdessä kohti osallisuutta : Kehittäjäasiakastoiminnan kokeilu Kunnolla Töihin- hankkeessafi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/395-
dc.organizationJyväskylän ammattikorkeakoulu-
dc.contributor.organizationJyväskylän ammattikorkeakoulu-
dc.contributor.organizationfi=Jyväskylän ammattikorkeakoulu|sv=Jyväskylän ammattikorkeakoulu|en=JAMK University of Applied Sciences|
dc.subject.keywordkehittäjäasiakastoiminta-
dc.subject.keywordasiakasfoorumi-
dc.subject.keywordsosiaalinen kuntoutus-
dc.subject.keywordasiakasosallisuus-
dc.subject.keywordasiakaslähtöisyys-
dc.subject.keywordtyövalmennus-
dc.subject.keywordkehittäjäasiakasryhmä-
dc.subject.keywordkokemusasiantuntijuus-
dc.subject.degreeprogramfi=Sosiaaliala|sv=Sociala området|en=Social Sciences|-
dc.subject.disciplineSosiaalialan koulutusohjelma-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot