Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uuden yrityksen tuominen markkinoille nykyaikaisin menetelmin : case Medic4You

Nirhamo, Nora; Uutela, Heidi (2016)

 
Avaa tiedosto
Nirhamo_Nora Heidi_Uutela.pdf (493.3Kt)
Lataukset: 


Nirhamo, Nora
Uutela, Heidi
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604073978
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Medic4you, joka aloittaa myymään yrityksille ensiaputarvikkeita, defibrillaattoreita ja ensiapukoulutuksia.

Opinnäytetyö toteutettiin edellä mainittujen tuotteiden markkina-analyysin ja markkinointitutkimuksen kautta. Työ keskittyy kouluihin ja oppilaitoksiin sekä rakennusalan yrityksiin. Käytetty metodi on kvantitatiivinen, jossa aineistonkeruumenetelmänä oli Webropolin avulla toteutettu lomakekysely. Kysely lähettiin helmikuussa Varsinais-Suomessa toimiville 150 oppilaitokselle ja 150 rakennus-alanyritykselle. Vastausaika oli kaksi viikkoa.

Tavoitteena on selvittää millä keinoin aloittava yritys voi tutkia markkinapotentiaaliaan. Alakysymysten avulla tarkastellaan myös toimeksiantoyrityksen tarjoamien tuotteiden ja palveluiden kysyntää, hyödyllisyyttä ja kilpailutilannetta.

Opinnäytetyön teoriaosan ja tutkimuksessa saatujen vastauksien on tarkoitus antaa toimeksiantajalle kuva tämän hetkisistä markkinoista ja lähitulevaisuuden tarpeista. Toimeksiantaja saa informaatiota siitä, millainen vastaanotto ja kysyntä ko. yrityksen tuotteilla ja palveluilla on Varsinais-Suomessa. Vastausten perusteella toimeksiantajalle esitetään myös mahdollisia kehitysehdotuksia, joita yritys voi hyödyntää toiminnassaan.

Tutkimustuloksista selvisi että, toimeksiantajayrityksen tuotteille on tarvetta ja markkinoita. Koulut ja oppilaitokset eivät kuitenkaan ole potentiaalisin kohderyh-mä, koska niissä ensiapuvalmius tarpeellisilta osin näyttäisi olevan kunnossa. Rakennusalanyritysten huonosta vastausprosentista riippumatta ne voivat olla potentiaalinen kohderyhmä, mutta markkinointi tulisi kohdentaa niille eri tavalla. Vastauksista tosin ilmeni ensiapuvalmiuteen liittyen paljon tietämättömyyttä, joka voi vääristää vastaustuloksia, sekä yritysten oikeaa ensiapuvalmiutta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste