Näytä suppeat kuvailutiedot

Uuden yrityksen tuominen markkinoille nykyaikaisin menetelmin : case Medic4You

Nirhamo, Nora; Uutela, Heidi (2016)

dc.contributor.authorNirhamo, Nora-
dc.contributor.authorUutela, Heidi-
dc.date.accessioned2016-04-07T12:08:10Z
dc.date.available2016-04-07T12:08:10Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201604073978-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/106484
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Medic4you, joka aloittaa myymään yrityksille ensiaputarvikkeita, defibrillaattoreita ja ensiapukoulutuksia. Opinnäytetyö toteutettiin edellä mainittujen tuotteiden markkina-analyysin ja markkinointitutkimuksen kautta. Työ keskittyy kouluihin ja oppilaitoksiin sekä rakennusalan yrityksiin. Käytetty metodi on kvantitatiivinen, jossa aineistonkeruumenetelmänä oli Webropolin avulla toteutettu lomakekysely. Kysely lähettiin helmikuussa Varsinais-Suomessa toimiville 150 oppilaitokselle ja 150 rakennus-alanyritykselle. Vastausaika oli kaksi viikkoa. Tavoitteena on selvittää millä keinoin aloittava yritys voi tutkia markkinapotentiaaliaan. Alakysymysten avulla tarkastellaan myös toimeksiantoyrityksen tarjoamien tuotteiden ja palveluiden kysyntää, hyödyllisyyttä ja kilpailutilannetta. Opinnäytetyön teoriaosan ja tutkimuksessa saatujen vastauksien on tarkoitus antaa toimeksiantajalle kuva tämän hetkisistä markkinoista ja lähitulevaisuuden tarpeista. Toimeksiantaja saa informaatiota siitä, millainen vastaanotto ja kysyntä ko. yrityksen tuotteilla ja palveluilla on Varsinais-Suomessa. Vastausten perusteella toimeksiantajalle esitetään myös mahdollisia kehitysehdotuksia, joita yritys voi hyödyntää toiminnassaan. Tutkimustuloksista selvisi että, toimeksiantajayrityksen tuotteille on tarvetta ja markkinoita. Koulut ja oppilaitokset eivät kuitenkaan ole potentiaalisin kohderyh-mä, koska niissä ensiapuvalmius tarpeellisilta osin näyttäisi olevan kunnossa. Rakennusalanyritysten huonosta vastausprosentista riippumatta ne voivat olla potentiaalinen kohderyhmä, mutta markkinointi tulisi kohdentaa niille eri tavalla. Vastauksista tosin ilmeni ensiapuvalmiuteen liittyen paljon tietämättömyyttä, joka voi vääristää vastaustuloksia, sekä yritysten oikeaa ensiapuvalmiutta.fi
dc.description.abstractThe commissioner of this thesis is a small company Medic4You, which starts to sell first-aid supplies, defibrillators and first aid trainings to other companies. The topic of the thesis is a market research and analysis on above-mentioned products with a focus on schools, other educational institutions and construction companies. The study is a quantitative study where the used data collection method was Webropol-inquiry. The inquiry was sent on February to 150 schools and to 150 construction companies whose business is placed in southwest Finland. Time to respond was two weeks. The aim of this thesis is to research ways for a company to measure it´s marketing potential. The aim is also to find out if the markets are ready and receptive for Medic4You´s products and services. Collected answers from the theory part and the inquiry are meant to give information about current markets and future needs for the first aid supplies and trainings in Southwest Finland. The idea is to give suggestions to develop Medic4You´s business based on the collected answers. The research results showed that there are markets and needs for the first aid supplies, trainings and defibrillators. However schools and other educational institutions may not be the best marketing targets because their first aid readiness seems to be order. Construction companies might be potential marketing targets regardless their small answering percent, though the marketing should be more specified for them to wake their interest. The results showed also that there are a lot of ignorance about first aid readiness, which can affect wrongly to the results and give wrong information about companie´s true first aid readiness.en
dc.language.isofin-
dc.publisherTurun ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleUuden yrityksen tuominen markkinoille nykyaikaisin menetelmin : case Medic4Youfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/105-
dc.organizationTurun ammattikorkeakoulu-
dc.contributor.organizationTurun ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordmarkkina-analyysi-
dc.subject.keywordmarkkinatutkimus-
dc.subject.keywordensiapukoulutus-
dc.subject.keywordensiapuvälineet-
dc.subject.keyworddefibrillaattori-
dc.subject.keywordtyöturvallisuuslaki-
dc.subject.specializationBisnesAkatemia-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot