Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Undersökning om Vasa tulls service

Clärk, Anna (2016)

 
Avaa tiedosto
Slutarbete klar.pdf (544.0Kt)
Lataukset: 


Clärk, Anna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604224816
Tiivistelmä
Syftet med detta arbete är att ge en översikt på hur nedskärningar kan påverka en organisation och dess kunder. Organisationen i detta fall är tullen i Finland, specifikt Vasa tullkontor. I detta arbete kommer att ingå en kort historik av hur tullens verksamhet förändrats genom tiderna, med extra fokus på den teknologiska utvecklingen. Teknologin har lett till besparingsmöjligheter inom personalresurser, vilket kan ha lett till minskad servicekvalitet. I arbetet tas upp olika metoder för att hålla servicekvaliteten på en hög nivå. I den empiriska delen har jag intervjuat tre av tullens storkunder, där de har fått ge sina åsikter på servicen och vad de önskar av framtiden. Jag hoppas deras svar kan hjälpa tullen och andra organisationer att ta kundernas åsikter i beaktande under förändringsprocesser.
 
The purpose of this thesis is to give an overview of how cut downs may affect an organization and its clients. The organization in this case is the Finnish customs, specifically the customs office in Vaasa. This thesis will contain a brief history of how the customs operations have changed throughout time, with an extra focus on the technological development. The technology has provided an opportunity for financial savings in the field of human resources, which may have led to a lower service quality. The thesis brings up different method to maintain a high standard of service quality. In the practical part I have performed interviews with three of the customs major clients, where they were given the opportunity to voice their opinions on the service and what they wish for the future. I hope their answers will help the customs and other organizations to take the customers opinions into consideration during transformation processes.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste