Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Visuaalisen tuotannon tulevaisuuden kehitystarpeet yritystapahtumissa ja yksityishenkilöiden juhlissa - Hey Look Oy:n tapaus

Rinne, Marjo (2016)

 
Avaa tiedosto
marjo_rinne.pdf (5.839Mt)
Lataukset: 


Rinne, Marjo
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604254951
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tapaustutkimus, joka tutkii tapahtumien visuaalisen tuotannon kehitystarpeita. Työn tilaaja on helsinkiläinen tapahtuma-alan yritys Hey Look Oy. Opinnäytetyön pääkysymys on: ”Mitkä ovat visuaalisen tuotannon tulevaisuuden kehitystarpeet yritystapahtumissa ja yksityishenkilöiden juhlissa?” Opinnäytetyössä tutkitaan, mitä odotuksia asiakkailla on tapahtumien visuaalisen tuotannon suhteen, mikä on visuaalisen tuotannon merkitys tapahtumissa ja miten maailman visualisoituminen vaikuttaa tapahtumiin. Opinnäytetyö selvittää, mitä yritykset ja yksityisasiakkaat toivovat visuaalisen tuotannon yrityksen, tässä tapauksessa Hey Look Oy:n tarjoavan heille. Opinnäytetyössä tutkitaan, miten asiakasryhmien toiveet eroavat toistaan.

Työn teoreettinen viitekehys muodostuu palvelumuotoilun teorioista. Avainkäsitteitä ovat visuaalinen tuotanto, yritystapahtuma, juhlat ja palvelumuotoilu. Tutkimusaineiston keruumenetelmät ovat yritysasiakkaiden haastattelu, potentiaalisille yksityisasiakkaille suunnattu verkkolomakekysely sekä visuaalisuuden ja tapahtumien tulevaisuuden tutkiminen tutustumalla kirjallisuuteen sekä lehti- ja nettiartikkeleihin.

Tuloksista käy ilmi, että tapahtumat ja visuaalisuus tulevat maailman digitalisoitumisen myötä muuttumaan. Visuaalisen tuotannon merkitys tapahtumissa kasvaa maailman visualisoitumisen jatkuessa. Yritys- ja yksityisasiakkaiden toiveet muuttuvat ja ryhmät toivovat visuaaliselta tuotannolta eri asioita. Yritysasiakkaat toivovat palvelun laadukkuuden jatkumista ja tuotantojen ajan hengen mukaisuutta. Visuaalisen tuotantojen palvelujen käyttäminen yksityishenkilöiden keskuudessa on vähäistä eikä sille koeta tarvetta tai palvelusta ei olla valmiita maksamaan.

Peilaamalla saatuja tuloksia palvelumuotoilun teoriamalleihin muodostettiin kehitysehdotuksia ja laadittiin palvelumuotoiluehdotuksia, joiden tavoitteena on parantaa Hey Look Oy:n asiakaspalvelua. Kehitysehdotuksissa keskitytään palvelun arvon lisäämisen ja visuaalisen tuotannon merkityksen osoittamisen keinoihin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste