Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakaspalautekyselyn toteuttaminen: Case CGI Suomi Oy

Kuokkanen, Hanna (2016)

 
Avaa tiedosto
Kuokkanen_Hanna.pdf (1.143Mt)
Lataukset: 


Kuokkanen, Hanna
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605066415
Tiivistelmä
Tämän insinöörityön tavoitteena oli laatia kohdeyritykselle tarkoituksenmukainen ja perusteellinen asiakaskyselylomake, jota hyödyntäen toteutettiin asiakaspalautekysely. Asiakaspalautekyselyn tavoitteena oli selvittää pilottiasiakkaiden tyytyväisyys kohdeyrityksen tarjoamaa uusittua asiakasportaalia kohtaan. Lisäksi insinöörityön tavoitteena oli laatia asiakaspalautekyselyn jälkeen kehitysehdotukset itse asiakaspalautekyselylle ja tehdä suuntaa antavat kehitysehdotukset uudistetulle asiakasportaalille pilottiasiakkaiden palautteen pohjalta.

Asiakaspalautekysely laadittiin kohdeyrityksen tarpeisiin sopivaksi haastattelemalla kohdeyrityksen edustajaa ja hyödyntämällä asiakastyytyväisyyden ja asiakaspalautehankinnan parhaita käytäntöjä alan kirjallisuudesta. Teemahaastatteluiden ja alan parhaiden käytäntöjen perusteella asiakaspalautekyselyn tiedonkeruumenetelmäksi valikoitui sähköinen asiakaskyselylomake ja otannaksi uudistetun asiakasportaalin viisi pilottikäyttäjää. Kyselylomakkeen kysymyksillä selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä asiakasportaalin eri osa-alueista, kuten sisällöstä ja käytettävyydestä. Lomakkeen teknisessä toteutuksessa hyödynnettiin kohdeyrityksessä käytössä olevaa sähköistä markkinoinninohjelmaa.

Asiakaspalautekysely onnistui hyvin. Jokaiselta otantaan kuuluneelta pilottiasiakkaalta saatiin palautetta, joiden pohjalta kyselyn tuloksia voitiin analysoida. Tuloksista vedettyjen johtopäätösten perusteella voitiin esittää kehitysehdotuksia kyselyn toteutukselle. Kehitysehdotusten avulla kohdeyritys voi parannella kyselylomaketta ja toteuttaa uuden asiakaspalautekyselyn opinnäytetyöhankkeen jälkeen esimerkiksi kaikille uudistetun asiakasportaalin käyttäjille.

Asiakaspalautteen tuloksien perusteella määriteltiin myös asiakasportaalin kehityskohteet, jotka luokiteltiin niiden muutostarpeen kiireellisyyden mukaan. Kyselyyn saatiin vastauksia kaikilta kyselyn otantaan kuuluvilta asiakkailta, joten tuloksia voitiin pitää luotettavina. Tuloksia ei kuitenkaan voitu pitää täysin asiakasportaalin nykyistä asiakastyytyväisyyttä kuvaavina, koska asiakaspalautetta kerättiin niin pieneltä ja rajatulta otannalta. Täten asiakasportaalille voitiin laatia tulosten pohjalta vain suuntaa antavat kehitysehdotukset, joiden avulla kohdeyritys voi kehittää uudistettua asiakasportaalia oman harkintansa mukaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste