Näytä suppeat kuvailutiedot

Dialogieditori

Alasalmi, Mika (2016)

dc.contributor.authorAlasalmi, Mika-
dc.date.accessioned2016-05-10T11:06:39Z
dc.date.available2016-05-10T11:06:39Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201605106888-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/109014
dc.description.abstractInsinöörityön tavoitteena oli tehdä pelintekoa helpottava dialogieditori Windows-ympäristössä käytettäväksi. Ohjelman on tarkoitus nopeuttaa dialogidatatiedostojen luontia pelejä varten ja antaa myös koodausta ymmärtämättömille pelintekijöille mahdollisuus luoda näitä tiedostoja. Ohjelma luotiin C#-ohjelmointikieltä ja .NET-kirjastoa käyttäen Visual Studio -ohjelmankehitysympäristössä. .NET-kirjaston tarjoamista graafisen käyttöliittymän tekemiseen tarkoitetuista työkaluista käytettiin Windows Forms -kirjastoa. Työkaluvalinnat onnistuivat, ja työnteko sujui nopeasti. Tuotteen vaatimukset ja tuotteen luomien datatiedostojen elementit päätettiin ennen ohjelman tekoa. Valitut elementit ovat nopeakäyttöisiä ja ja auttavat luomaan tiiviitä datatiedostoja, mutta ne myös rajoittavat ohjelman helppokäyttöisyyttä tietyissä rakenteissa, minkä vuoksi tuote ei ole kilpailijoihin verrattuna yhtä monikäyttöinen. Lopputulos ei täyttänyt kaikkia vaatimuksia, mutta puutteita ei jäänyt paljon, ja kaikki perustavan laatuiset ominaisuudet ovat ohjelmassa. Tulosta voidaan kutsua onnistuneeksi.fi
dc.description.abstractThe goal of this project was to create a dialogue editor facilitating game development in a Windows environment. The programme is meant to speed up the process of creating dialogue data files for games and to make it possible for people without coding skills to also be able to create such files. The program was created using the C# programming language and the .NET Framework in a Visual Studio integrated development environment. The Windows Forms library was chosen from the graphical user interface tools provided by the .NET Framework. The chosen tools served the needs of the project well, and the pace of the development was high. The requirements specification was written and the data elements inside the data files were decided before starting the development phase. The chosen data elements are fast to use and help create compact data files but they are difficult to use when using certain structures which is why some of the competitors’ products are more versatile. The end product did not meet all the requirements but the requirements that were not implemented were few in number and all the fundamental features were implemented. The result can be called a success.en
dc.language.isofin-
dc.publisherMetropolia Ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleDialogieditorifi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/252-
dc.organizationMetropolia Ammattikorkeakoulu-
dc.contributor.organizationMetropolia Ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordC#-
dc.subject.keyword.NET-
dc.subject.keyworddialogi-
dc.subject.keywordpelinteko-
dc.subject.specializationOhjelmistotekniikka-
dc.subject.degreeprogramfi=Tieto- ja viestintätekniikka|sv=Informations- och kommunikationsteknik|en=Information and Communications Technology|-
dc.subject.disciplineTietotekniikka-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot