Liiketoimintasuunnitelma markkinointitoimistolle
Sirviö, Satu (2016)
Sirviö, Satu
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605117317
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605117317
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on liiketoimintasuunnitelma markkinointitoimistolle. Toimeksiantajaa suunnitelmalla ei ole, sillä työn taustalta löytyy kirjoittajan omat suunnitelmat perustaa Ouluun markkinointialan yritys.
Tarkoituksena on ollut luoda käyttökelpoinen ja kannattava liiketoimintasuunnitelma. Matkailualan aspekti näkyy liiketoiminnan suunnittelussa siten, että yritys tavoittelee kohderyhmänään erityisesti matkailualan toimijoita, ja on erikoistunut matkailumarkkinoinnin trendeihin ja markkinointimuotoihin.
Opinnäytetyön teoriaosuus sisältää liiketoiminnan aloittamisen ja yrityksen perustamisen teoriaa, sekä selvitykset hyvän liiketoimintasuunnitelman rakenteesta ja markkinointialan nykytilanteesta. Empiriaosuus muodostuu liitteenä olevasta liiketoimintasuunnitelmasta.
Teoriaosuus on laadittu alan kirjallisuutta ja muuta teoriaa hyödyntäen, ja empiriaosuudessa on käytetty teoriaosuuden sisältöä.
Tarkoituksena on ollut luoda käyttökelpoinen ja kannattava liiketoimintasuunnitelma. Matkailualan aspekti näkyy liiketoiminnan suunnittelussa siten, että yritys tavoittelee kohderyhmänään erityisesti matkailualan toimijoita, ja on erikoistunut matkailumarkkinoinnin trendeihin ja markkinointimuotoihin.
Opinnäytetyön teoriaosuus sisältää liiketoiminnan aloittamisen ja yrityksen perustamisen teoriaa, sekä selvitykset hyvän liiketoimintasuunnitelman rakenteesta ja markkinointialan nykytilanteesta. Empiriaosuus muodostuu liitteenä olevasta liiketoimintasuunnitelmasta.
Teoriaosuus on laadittu alan kirjallisuutta ja muuta teoriaa hyödyntäen, ja empiriaosuudessa on käytetty teoriaosuuden sisältöä.