Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

#LupaKysyä-kampanjavideo

Salo, Lari (2016)

 
Avaa tiedosto
salo_lari.pdf (891.7Kt)
Lataukset: 


Salo, Lari
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605106986
Tiivistelmä
Insinöörityön tarkoituksena oli työstää kampanjavideo Kalliolan Nuoret ry:n järjestämälle kampanjalle. Kampanjavideon tarkoituksena oli tukea kampanjan sanomaa tuomalla julkisuudesta tuttuja miehiä kertomaan omista nuoruudessa mieltä vaivanneista kysymyksistä.

Yhdistys aloitti kampanjan työstämisen, kun huomattiin, kuinka E-talo-hankkeeseen liittyvissä chat-hetkissä poikien lähettämiä kysymyksiä oli murto-osa tyttöjen lähettämiin kysymyksiin verrattuna. Kalliolan Nuoret ry ryhtyi keräämään nuorisotyöalalla työskenteleviä toimijoita mukaan kampanjaan ja etsimään julkisuudesta tuttuja henkilöitä mukaan. Kampanjavideon tehtävä oli viestittää pojille, että ei ole yhtä tapaa kasvaa mieheksi. Kampanjassa haluttiin myös kertoa pojille, että mieltä painavista asioista kannattaa puhua ja siihen on lupa. Kaikilla on lupa kysyä. Kampanjaan lähti mukaan kymmenen julkisuudesta tuttua henkilöä, Juno, Pikkis, Kevin Tandu, Sebastian Sorsa, Juudas Kannisto, Pauli Aalto-Setälä, Antti Kaikkonen, Veikko Kähkönen, Kristoffer Ignatius ja Ville Hakanen.

Kampanjavideon käsikirjoituksesta vastasi Kalliolan Nuoret ry:n kaksi nuorisotyöntekijää, jotka olivat myös kampanjavideon tuottajia. Kuvaukset suoritettiin kahtena päivänä huhtikuussa 2015, ja kun kuvaukset saatiin päätökseen, aloitti leikkaaja oman työnsä. Kampanjavideo laitettiin toukokuussa 2015 sellaisiin jakelukanaviin, joihin nuoren pojat törmäävät arjessa. Julkaisukanavaksi tuli täten sosiaalinen media. Sosiaalisesta mediasta palveluiksi valittiin YouTube, Facebook ja Instagram. Sosiaaliseen mediaan tähtääminen näkyi jo tuotantovaiheessa, koska kuvauksista laitettiin eri ihmisten toimesta Instagram-kuvapalveluun ”behind-the-scenes”-materiaalia. Rahan ja sitä myöten resurssien puute laski hieman videon laatua, mutta kampanja ei tästä silti kärsinyt ja se tuli hyvin esiin. Kampanjan onnistumista mitattiin sosiaalisen median katselukerroista ja muutoksista Kalliolan Nuoret ry:n E-talo hankkeen kahdenkeskisissä chat-hetkissä.

Insinöörityön tarkoituksena oli tutkia kampanjavideon tuottamisen työnkulku ja tuoda esiin erilaisia ongelmia ja niiden ratkaisut. Raportti toimii hyvänä opetusmateriaalina opiskelijoille, jotka suunnittelevat tai tekevät kampanjavideoita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste