Imagotutkimus The Voice radiokanavalle : Bauer Media Oy
Kujanpää, Lauri (2016)
Kujanpää, Lauri
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605117195
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605117195
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään yrityksen imagoa. Opinnäytetyössä käytiin läpi imagon muodostumista ja sen merkitystä sekä kehittymistä. Empiriaosuudessa tutkitaan radiokanava Voicen imagoa.
Teoriaosuudessa tarkastellaan yrityksen imagoa sekä imagoon liittyviä käsitteitä. Teorian keskeisimpiä osia ovat imagon rakentuminen, imagon muodostuminen sekä imagon merkitys.
Opinnäytetyön imagotutkimuksessa tutkittiin radiokanava The Voicen imagoa. Työ tehtiin Bauer Media Oy:n toimeksiantona. Tutkimuksessa selvitetään radiokanavan, sekä sen juontajien, suosiota verrattuna yrityksen kilpailijoihin. Menetelmänä käytettiin kyselytutkimusta. Kyselylomake tehtiin yhdessä Bauer Median kanssa. Kyselyssä panelisteilta kysyttiin heidän ikäänsä, suosikki radiokanavaansa sekä parasta radiojuontajaa. Kysymyksiin vastasivat Bauer Median valitsemat 26-34 –vuotiaat naiset.
Tutkimuksen perusteella voidaan sanoa, että Voicella on myönteinen imago ja se onkin kuunnelluin radiokanava kohderyhmässään. Suosituin radiojuontaja tutkimuksen kohderyhmässä oli Jaajo Linnonmaa ja The Voicen radiojuontajat eivät olleet suosittuja. Tutkimuksesta myös selvisi, että tutkimukseen osallistujat eivät seuraa juontajia sosiaalisessa mediassa.
Teoriaosuudessa tarkastellaan yrityksen imagoa sekä imagoon liittyviä käsitteitä. Teorian keskeisimpiä osia ovat imagon rakentuminen, imagon muodostuminen sekä imagon merkitys.
Opinnäytetyön imagotutkimuksessa tutkittiin radiokanava The Voicen imagoa. Työ tehtiin Bauer Media Oy:n toimeksiantona. Tutkimuksessa selvitetään radiokanavan, sekä sen juontajien, suosiota verrattuna yrityksen kilpailijoihin. Menetelmänä käytettiin kyselytutkimusta. Kyselylomake tehtiin yhdessä Bauer Median kanssa. Kyselyssä panelisteilta kysyttiin heidän ikäänsä, suosikki radiokanavaansa sekä parasta radiojuontajaa. Kysymyksiin vastasivat Bauer Median valitsemat 26-34 –vuotiaat naiset.
Tutkimuksen perusteella voidaan sanoa, että Voicella on myönteinen imago ja se onkin kuunnelluin radiokanava kohderyhmässään. Suosituin radiojuontaja tutkimuksen kohderyhmässä oli Jaajo Linnonmaa ja The Voicen radiojuontajat eivät olleet suosittuja. Tutkimuksesta myös selvisi, että tutkimukseen osallistujat eivät seuraa juontajia sosiaalisessa mediassa.