Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sähköinen asiointi tapaturmailmoittamisessa : Vakuutusyhtiö X

Härkönen, Hilla (2016)

 
Avaa tiedosto
harkonen_hilla.pdf (768.6Kt)
Lataukset: 


Härkönen, Hilla
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605198647
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää miksi osa Vakuutusyhtiö X:n yritysasiakkaista ilmoittaa työtapaturmista kirjeitse, uuden sähköisen kanavan sijaan. Tapaturmien ilmoittamisella on suuri vaikutus vakuutusyhtiöiden käsittelyaikoihin, ja kansantaloudellisesta näkökulmasta on kaikkien etu, että tapaturmat saadaan käsiteltyä nopeasti ja työntekijä saadaan takaisin työelämään mahdollisimman pian.

Tutkimusmenetelmä tässä tutkimuksessa oli tyypiltään sekä laadullinen että määrällinen, sillä tarkoituksena oli tuottaa tietoa Vakuutusyhtiö X:n päätöksenteon pohjaksi. Opinnäytetyö toteutettiin kolmella erillisellä haastattelulla, joista yksi oli suunnattu asiakaspäälliköille, jotka ovat pääosin vastuussa vakuutusten myynnistä ja vakuutusehdoista yritysasiakkaille, ja mainostavat sähköisen tapaturmailmoittamisen kanavaa. Toinen ja kolmas haastattelu oli suunnattu Vakuutusyhtiö X:n yritysasiakkaille, toinen niille, ketkä käyttävät verkkopalvelua säännöllisesti ja toinen niille, ketkä sitä eivät käytä.

Teoreettisessa viitekehyksessä kerrottiin vakuutusalasta yleisesti, digitalisaation suuresta roolista nyky-yhteiskunnassa ja sen eri osa-alueista sekä myös asiakaslähtöisyyden ja asiakkaan kokeman arvon roolia yritystoiminnassa. Lisäksi esitettiin, miksi kaikilla ihmisillä ei ole samanlaista mahdollisuutta päästä asioimaan verkkoon ja mitkä kaikki tekijät siihen vaikuttavat.

Opinnäytetyössä selvisi, että Vakuutusyhtiö X:n sisäisessä toiminnassa on kehittämisen varaa informaation jakamisessa. Verkkopalvelun ulkoisella palvelun tuottajalla on parannettavaa palvelun toimivuudessa. Palvelun tuoma hyöty yritysasiakkaille tulee ottaa myös huomioon esimerkiksi raportointiin liittyvissä tekijöissä. Tutkimustulosten perusteella esitettiin kehitysehdotuksia myös Vakuutusyhtiö X:lle, jotka liittyivät pääosin verkkopalvelun mainostamiseen sekä sen opettamiseen henkilöstölle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste