Online Promotion of E-Commerce in China.Case Company:Taobao
Huang, Jiayun (2016)
Huang, Jiayun
Vaasan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239205
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239205
Tiivistelmä
Verkko-ostaminen on hallitseva ilmiö Kiinassa, koska internet on tehnyt siitä tehokasta ja helppoa. On arvokasta tehdä taustatutkimusta kiinalaisessa verkko-ostamisesta, koska sen rahallinen merkitys on suuri. Tämän tutkielman tarkoitus on selvittää, miten verkkomainontaa voidaan toteuttaa Kiinan markkinoilla. Tutkimuksen tavoitteiden saavuttamiseksi on tarpeellista analysoida verkkomainonnan nykyinen tilanne Kiinassa. Tämä sisältää mainosstrategian ja mainostyökalut ja myös analyysin, kuinka tehokkaasti verkkomainonta vaikuttaa kiina-laiseen kuluttajaan. Teoriaosassa kuvataan verkkomainontastrategiaa ja työkaluja, jonka jälkeen käydään läpi makro- ja mikroympäristön tekijöitä. Tutkimus keskittyy Taobao-yhtiöön, joka on Kiinan suurin verkkokauppa-alusta. Taobaon asiakkaat ovat tämän tutkimuksen kohderyhmänä. Sekä kvantitatiivista että kvalitatiivista menetelmää on käytetty tutkimuksessa. Taobaon edustajia on haastateltu, jotta saataisiin tietoa yhtiön verkkomainonnan strategiasta ja työkaluista. Kvantitatiivisena tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselyä, joka lähetettiin Taobaon asiakkaille. Opinnäytetyön lopussa esitetään johtopäätökset, jotka sisältävät tutkimuksen päätulokset ja ehdotukset kohdeyritykselle.