Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram-tilin kehittäminen ja sen mahdollisuudet markkinoinnissa : Case: Savon Sanomat

Tuomainen, Laura (2016)

Avaa tiedosto
Tuomainen_Laura.pdf (1.530Mt)
Lataukset: 


Tuomainen, Laura
Savonia-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259845
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, kuinka sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää yrityksen markkinoinnissa. Työn toimeksiantaja on Pohjois-Savossa sijaitseva mediatalo ja sanomalehti Savon Sanomat. Tavoitteena oli tuottaa kehittämisehdotuksia sosiaalisen median viestintään ja Instagram-tilin suunnitelmalliseen käyttöön.

Opinnäytetyössä käytettiin benchmarkingia. Tavoitteena oli selvittää, kuinka muut yritykset käyttävät Instagramia ja tuottaa kehittämisehdotuksia, joita Savon Sanomat voi hyödyntää markkinoinnissaan. Kehittämiskohteet tunnistettiin analysoimalla Savon Sanomien nykytilaa, josta selvisi että yritys on käyttänyt Instagramia aktiivisesti, mutta suunnitelmallisuus puuttuu. Yrityksessä ei tiedetä tarkkaan, mitä mahdollisuuksia sosiaalinen media ja Instagram tarjoaa markkinointiviestintään. Benchmarkingin avulla tutkittiin, kuinka Instagramia kannattaisi käyttää, jotta se toimisi muun viestinnän tukena. Kehittämisehdotukset luotiin yritysvertailun tulosten perusteella tavoitellen suunnitelmallista, vuorovaikutteista ja monipuolista viestintää.

Benchmarkingin perusteella selvisi, että useat yritykset hyödyntävät sosiaalista mediaa tehokkaasti, mutta Instagramin mahdollisuuksia ei tunneta. Kehittämisehdotusten avulla toimeksiantaja voi tehostaa sosiaalisen median viestintää ja käyttää uusia ideoita markkinoinnin tukena ja sen suunnittelussa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste