Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Public relations and external communications as an aid to export : Examination of leading companies in Western Finland

Ingram, Darren (2016)

 
Avaa tiedosto
Ingram_Darren.pdf (3.083Mt)
Lataukset: 


Ingram, Darren
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605269902
Tiivistelmä
Suomalaisilla yrityksillä on hyvä maine tuotteiden ja palveluiden suunnittelussa ja valmistamisessa. Valitettavasti ne ovat vähemmän kyvykkäitä ja menestyneitä myymään ja markkinoimaan niitä, etenkin ulkomaille. Suomen talous ja yhteiskunta hyötyisi kasvavasta vientiaktiivisuudesta.

Mahdollisille potentiaalisille asiakkaille tuotteista kertomisen pitäisi olla luonnollinen osa myynti- ja markkinointitoimintaa, markkinointia ohjaavien työkalujen kuten suhdetoiminnan (PR) esitellessä liikemerkkiä/yritystä markkinoille ja auttaen luomaan sen näkyvyyttä. Päästyään tähän se ylläpitäisi ja kasvattaisi markkinoita lisäten asiakaslojaalisuutta ja kiinnostusta, joka veisi yritystä kohti taloudellista menestymistä. Monille yrityksille markkinointiaktiviteetit voivat olla rajoitettuja messuosallistumisiin, esitteiden lähettämiseen tai tiedon jakamiseen kotisivujen kautta. Tämä on yrityksiltä suhteellisen passiivista toimintaa. Yritykset ikään kuin toivovat, että asiakkaat tuntisivat heidät löytääkseen heidät tai osuakseen sattumalta oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.

Ymmärtävätkö tai välittävätkö johtajat yrityksensä markkinointitoiminnoista? Tämä opinnäytetyö kävi läpi miten Länsi-Suomen suurimmat yritykset (alue, jonka kerrotaan olevan vientitietoinen) kokevat ja hoitavat heidän PR-toimintaansa sekä käyttävät tätä työkaluna ulkomaanmyynnissä. Viennin tärkeyttä, PR:ää sekä yhdistettyä vientimarkkinointia on tutkittu yksityiskohtaisesti ja se tarjoaa käytännön esimerkkejä, jotka voivat herättää joitakin yrityksiä toimintaan ja tukea niitä, jotka tällä hetkellä yrittävät etsiä parannuksia tai korjata toimintojaan. Suosituksia toiminnoista ja jatkotutkimuksista on myös annettu.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste