Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Myyntistrategian kehittäminen kansainvälistymiseen

Laitinen, Petteri (2016)

 
Avaa tiedosto
Laitinen_Petteri.pdf (466.7Kt)
Lataukset: 


Laitinen, Petteri
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
Creative Commons License
Creative Commons Attribution 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052910609
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli kehittää toimeksiantajalle myynninstrategia kansainvälistymiseen. Näkökulmia strategiatyöhön on lukemattomia, ja tässä työssä selvitettiin markkinoiden laajuutta Euroopassa ja toimialaan liittyvää lainsäädäntöä. Tämä työ rajattiin koskemaan Nopsa-tuoterepertuaaria.

Työssä hyödynnettiin kvantitatiivisen tutkimisen menetelmiä ja lähteinä käytettiin strategiatyön lähdekirjallisuutta sekä saatavilla olevia tilastoja niin Euroopan kuin Suomenkin julkisista lähteistä. Apuna oli myös eri yritysten, viranomaisten ja yhteisöjen internetsivuja.

Kotimaan kilpailijakartoituksessa voitiin todeta, että kotimaan markkina on muuttunut lakimuutoksen myötä. Toimialakentän ja kilpailevien yrityksien nousevasta lukumäärästä voi päätellä, että lakimuutos kaikkine sisältöineen on osaltaan madaltanut ja innostanut alalle tulijoita. Mikäli muualla Euroopassa suuntaus lähenee Suomen ja Ruotsin käytäntöä, alalle tulijoiden määrä voi hyvinkin nopealla ajalla kasvaa rajusti ja siten tiukentaa entisestään toimialan kilpailua.

Suomalaisten yritysten tie kansainvälistymiseen usein alkaa Ruotsin kautta tai olemassa olevien asiakkaiden avulla. Nämä reitit ovat loogisia päätelmiä ja samalla vähiten investointeja vaativia toimenpiteitä verrattuna uusasiakashankintaan tai lähialueita kauemmaksi tapahtuvaan vientiin.

Yrityksen oman palveluportfolion kirkastaminen ja henkilöstön osaamisen saattaminen vastaamaan muuttuvaa tarvetta on yksi avain menestykseen. Tuotteen ja palvelun asiakkaille tuottaman hyödyn on oltava markkinoiden kärkitasoa unohtamatta oikeanlaisia myyntikanavia tai markkinointikeinoja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste